"Nie widzę powodów, żeby wzrost na rynku internetowym przyśpieszył. Najbardziej wiarygodne estymacje zakładają, że skończymy na poziomie 200 tys. wzrostu" - powiedział Godlewski podczas konferencji prasowej.
Netia podała, że w II kw. na rynku zanotowano 45 tys. "przyłączeń netto usług szerokopasmowych" wobec 60 tys. w I kw. Spółka ocenia, że jej udział w rynku usług szerokopasmowych spadł w II kw. do 14,1% wobec 14,3% w I kw.
W prezentacji dla inwestorów Netia podała, że obecnie ma 904 tys. klientów usług szerokopasmowych. Oznacza to wzrost o 26% r/r, ale licząc pro forma (czyli w stosunku do bazy obejmującej przejętą Telefonię Dialog) wyniósłby on tylko 3%. W ciągu II kw. liczba sprzedanych usług szerokopasmowych spadła o 1%.
Liczba usług (RGU) sprzedawanych przez Netię na koniec II kw. wyniosła 2.785.339, podała spółka w raporcie i prezentacji dla inwestorów. Oznacza to wzrost wobec stanu przed rokiem, ale niewielki spadek w stosunku do poprzedniego kwartału. W związku z tym spółka obniżyła prognozę liczby sprzedawanych usług na koniec roku do 2,75 mln wobec 2,90 mln.

Godlewski przyznał, że spółka liczy się ze spadkiem liczby klientów w segmencie usług głosowych.
"Zakładamy, że ten rynek będzie się nadal kurczył. Oznacza to, że choć utrzymamy swój udział w rynku, to liczba klientów spadnie" - zaznaczył. Szybki wzrost Netia chce osiągnąć w sprzedaży usług mobilnych oraz telewizyjnych.
Spółka podała, że sprzedaje 71 tys. usług telewizyjnych, co oznacza wzrost o 46% r/r (pro forma) oraz o 5% kw/kw. Wzrost zanotowano też w usługach mobilnych. Spółka sprzedaje ich 96 tys., a zatem o 61% więcej niż przed rokiem (pro forma) oraz o 5% więcej niż trzy miesiące wcześniej.
W I połowie 2012 roku spółka miała 11,17 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 10,13 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1080,75 mln zł wobec 797,47 mln zł.











