Z analiz agencji Liberty Group wynika, że cięcia wydatków nadziałania komunikacyjne sięgnęły ok. 30 proc. wśród największychpolskich firm, zwłaszcza z branży FMCG. Ponadto w agencjach publicrelations panuje tendencja do obniżania stawek wynagrodzeń zaobsługę. W konsekwencji wartość polskiego rynku PR wyniesie wbieżącym roku ok. 300 mln zł, czyli o 150 mln mniej niż w 2008 roku- prognozuje firma. Tym samym branża zmniejszy się o jedną trzecią,a nie - jak sądzono jeszcze w maju - o 15-20 proc.
Liberty Group przewiduje, że w takiej sytuacji nastąpi falakonsolidacji wśród agencji public relations. - To stwarza możliwośćpozyskiwania większych budżetów i możliwości przetrwania na rynku -uzasadnia Magda Lizurej, członek zarządu firmy.
Lepsze perspektywy rozwoju Liberty Group widzi przed firmamioferującymi monitoring prasy, przygotowywanie analiz i komunikacjęw internecie. Agencja nie przewiduje również spadku zapotrzebowaniana obsługę spółek trafiających na giełdę oraz firm z sektorafinansowego przechodzących fuzje.












