Porozumienie Cyfry+

C+ i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta zawarły porozumienie

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Cyfry+ lekceważy swoich klientów i narzuca im uciążliwe warunki umowy - tak jeszcze w lipcu 2002 uważał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dlatego też Urząd skierował przeciw Canal+ dwa pozwy do sądu, wszczął postępowanie antymonopolowe i nałożył karę w wysokości 1 mln.

Jednak jak wczoraj poinformował Canal+, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i CANAL+ Cyfrowy Sp. z o.o. osiągnęły porozumienie.

- Osiągnięcie porozumienia co do większości spornych spraw było możliwe dzięki wysiłkowi i otwartej postawie UOKiK oraz inwestycjom poczynionym przez CANAL+ Cyfrowy w ostatnim roku, których celem było stworzenie w pełni sprawnego systemu obsługi klienta - czytamy w komunikacie.

"Działania zmierzające do kompleksowej reorganizacji systemu obsługi Abonentów CYFRY+ obejmują między innymi:

1 - Zmiany dotyczące Centrum Telefonicznego

a) uruchomienie nowego Call Center - 1 grudnia 2002 r. (będzie ono w pełni operacyjne na początku 2003 roku),

b) przyjęte rozwiązania w celu zapewnienia bardziej efektywnej obsługi Abonenta:

- zwiększenie liczby operatorów oraz łączy telefonicznych przeznaczonych dla obsługi rozmów w ruchu telefonicznym wychodzącym i przychodzącym;

- wprowadzenie ulepszeń technicznych - system IVR (interaktywny system automatycznych odpowiedzi telefonicznych), system CTI (system komputerowy, służący do integracji systemu telefonicznego i systemu IVR z innymi systemami komputerowymi), automatyczne przełączanie w przypadku awarii łączy telekomunikacyjnych, możliwość zwiększania liczby stanowisk obsługujących infolinię w zależności od potrzeb CYFRY+;

- ścisły nadzór CANAL+ Cyfrowy nad działalnością operatorów Centrum oraz udzielanymi przez nich poradami, dzięki wprowadzeniu stosownych mechanizmów organizacyjnych;

- usytuowanie działów CANAL+ Cyfrowy zajmujących się obsługą Abonenta w budynku zajmowanym przez nowe Call Center, co przyczyni się do bardziej efektywnego rozwiązywania problemów Abonentów;

2 - W odpowiedzi na oczekiwania Abonentów, CANAL+ Cyfrowy wprowadził również szereg zmian w nowym regulaminie umowy o abonament. Najważniejsze zmiany polegają na:

- rezygnacji z Formularza Zwrotu Sprzętu - dotychczas niezbędnego do skutecznego rozwiązania umowy abonenckiej

- wprowadzenia zasady, iż po pierwszym tzw. okresie minimalnym, na jaki jest zawierana umowa - w razie braku wcześniejszego wypowiedzenia przedłuża się ona na czas nieokreślony z możliwością złożenia wypowiedzenia z 3-miesięcznym wyprzedzeniem

- rezygnacji z zabezpieczenia w formie weksla in blanco

- wprowadzeniu do Regulaminu trybu reklamacyjnego

3 - CANAL+ Cyfrowy udostępni Abonentom numer 0-801..., który otworzy nowy sposób komunikacji Spółka- Abonent i zapewni:

a) możliwość uzyskania informacji na temat oferty programowej, cen i form płatności oraz sprawdzenie salda i zasięgnięcie porady technicznej;

b) zminimalizowany koszt poniesiony przez Abonenta - jednorazowa opłata, niezależnie od czasu trwania rozmowy (dla Abonentów korzystających z sieci Netia - 0,25 zł., dla Abonentów korzystających z sieci TP S.A. - 0,29 zł.)

4 - Uruchomienie sieci regionalnych biur obsługi Abonenta - CENTRA CYFRY+

a) do końca roku 2002 uruchomionych zostanie 40 CENTRÓW CYFRA+ na terenie całego kraju

b) zadania pracowników CENTRÓW CYFRA+ to m.in.:

- udzielanie Abonentom wszelkich wyjaśnień m.in. co do warunków umowy oraz oferty promocyjnej i programowej;

- przyjmowanie reklamacji;

- wyjaśnianie zasad płatności oraz informowanie o aktualnym stanie opłat abonamentowych;

5 - Program Szkoleń (realizowany na bieżąco)

a) operatorów CYFRY+

b) konsultantów zatrudnionych w CENTRACH CYFRY+

c) przedstawicieli handlowych i dystrybutorów

CANAL+ Cyfrowy planuje ponadto następujące działania:

- Wprowadzenie nowego systemu organizacyjno-informatycznego ("System on-line") połączenie punktów sprzedaży CYFRY+ z głównym systemem informatycznym Centrali umożliwi dokonywanie części czynności związanych z obsługą Abonentów bezpośrednio przez autoryzowanych dystrybutorów;

system on-line usprawni i przyspieszy przesyłanie danych od dystrybutorów oraz zapewni większą płynność obrotu sprzętem, w związku z czym będzie możliwe uproszczenie procedury obiegu dokumentów związanych ze zwrotem sprzętu; początek uruchomienia systemu on-line - początek roku 2003

- Internetowa obsługa Abonenta możliwość załatwiania prostych spraw przez Abonenta (poprzez stronę CANAL+/CYFRA+ w Internecie), bez konieczności kontaktowania się z Call Center;

W ramach osiągniętego porozumienia, UOKiK zobowiązał się cofnąć powództwo w sprawie o uznanie postanowień Regulaminu Umowy o Abonament za niedozwolone w prawie wszystkich uzgodnionych ze Spółką CANAL+ Cyfrowy punktach. Do rozstrzygnięcia przez Sąd strony pozostawiły tylko jeden zapis regulaminu. Natomiast w sprawie o zaniechanie czynów nieuczciwej konkurencji postępowanie zostanie zawieszone na zgodny wniosek stron. W okresie zawieszenia spółka CANAL+ Cyfrowy dokona kompleksowej reorganizacji systemu obsługi Abonentów i uporządkuje zaległe sprawy reklamacyjne. Działania te będą stale monitorowane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Fakt, że zarówno UOKiK, jak i CANAL+ Cyfrowy posiadają wspólny cel, którym jest zadowolenie Abonentów ze świadczonych na ich rzecz usług, umożliwił rozwiązanie kwestii spornych w sposób szybki i sprawny, a przede wszystkim korzystny dla obecnych i potencjalnych Abonentów Spółki. Jednocześnie, obie strony zapewniają, że będą kontynuować współpracę." - czytamy w komunikacie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online