W półroczu rozliczeniowym od lutego do lipca 2025 roku grupa LPP wypracowała 10,51 mld zł przychodów sprzedażowych, o 12,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż internetowa zwiększyła się nieco mocniej – o 19,7 proc. do 2,83 mld.
W Polsce wpływy koncernu poszły w górę o 13,9 proc. do 4,66 mld zł, a na rynkach zagranicznych – o 24,1 proc. do 5,85 mld.
Sinsay i Reserved z dużymi wzrostami
Od kilku lat największą i najmocniej rosnącą marką grupy LPP jest Sinsay. W zeszłym półroczu rozrachunkowym jej sprzedaż poszła w górę rok do roku o 30,2 proc. do 5,69 mld zł.
"Zróżnicowana i stale poszerzana oferta produktowa w przystępnych cenach, systematyczna realizacja ambitnego celu otwarć nowych sklepów stacjonarnych Sinsay oraz sytuacja ekonomiczna sprzyjająca popularności zakupów w segmencie budżetowym, do którego marka należy,to czynniki które przyczyniły się do wzrostu jej przychodów" – opisano w sprawozdaniu LPP.

Reserved osiągnął zaś wzrost półrocznych przychodów o 17,4 proc. do 2,99 mld. Za to wpływy z marki Cropp zmalały o 10,3 proc. do 537 mln zł, a z Mohito – o 2,4 proc. do 640 mln.
W samym drugim kwartale rozliczeniowym, czyli od maja do lipca br., przychody grupy LPP zwiększyły się r/r o 11 proc. do 5,55 mld zł, z czego w internecie – o 14,5 proc. do 1,38 mld. Sprzedaż Sinsay poszła w górę o 29,7 proc. do 2,94 mld.

Prawie 700 więcej sklepów Sinsay
Na koniec lipca 2025 roku do grupy LPP należało 3 195 sklepów stacjonarnych (w 31 krajach) o łącznej powierzchni 2,76 mln metrów kwadratowych oraz platformy e-commerce na 35 rynkach.
Rok wcześniej koncern miał 2 492 sklepy o łącznej powierzchni 2,16 mln m kwadratowych w 29 państwach, a sprzedaż internetową prowadził na 34 rynkach.
Wzrost stacjonarnej sieci sprzedażowej prawie w całości przypada na Sinsay, który na koniec lipca ub.r. miał 1 132 placówek handlowych, a rok później uż 1 812. Dużo mniejsze wzrosty zanotowały marki House (z 381 do 399 sklepów), Mohito (z 233 do 239) i Cropp (z 382 do 395), zaś w przypadku Reserved nastąpił spadek z 364 do 350.

Rozwój sieci sprzedażowej i logistycznej przełożył się na wzrost półrocznych nakładów inwestycyjnych z 687 mln do 1,25 mld zł.
Wydatki na nowe sklepy zwiększyły się z 485 do 656 mln zł, a na logistykę – ze 121 do 485 mln.

Część sieci logistycznej grupy LPP ucierpiała pod koniec czerwca br. wskutek pożaru w centrum logistycznym w okolicach Bukaresztu. Firma w sprawozdaniu za zeszły kwartał rozliczeniowy oszacowała 351 mln zł strat, z czego 293 mln zł przypadło na utracony w pożarze towar, a 58 mln zł na zniszczone wyposażenie.
Centrum było jednak ubezpieczone, dzięki czemu koncern w swoich pozostałych przychodach operacyjnych uwzględniła 351 mln zł szacunkowego odszkodowania z polisy.
Zysk powyżej prognoz
W minionym półroczu firma na poziomie EBITDA wypracowała 2,13 mld zł zysku i 20,3 proc. marży, wobec odpowiednio 1,81 mld i 19,5 proc. rok wcześniej. Natomiast zysk netto zwiększył się z 720 do 799 mln zł.
Tylko w zeszłym kwartale marża EBIDA poszła w górę z 20,3 do 21,5 proc., zysk EBITDA – z 1,02 do 1,19 mld zł, a czysty zysk – z 443 do 467 mln.

Wyniki na poziomie EBITDA okazały się dużo wyższe od średniej prognoz analityków pytanych przez PAP Biznes, którzy spodziewali się 833,1 mln zysku i 15,1 proc. marży.











