Pożar nie zatrzymał polskiego giganta. Sinsay rośnie o 30 proc.

W zeszłym półroczu rozrachunkowym koncern odzieżowy LPP zwiększył przychody sprzedażowe o 12,9 proc., a w przypadku jego głównej marki Sinsay wzrost sięgnął 30 proc. Zysku firmy nie obciążył pożar magazynu w Rumunii, bo obiekt był ubezpieczony.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Pożar nie zatrzymał polskiego giganta. Sinsay rośnie o 30 proc.
Sklep Sinsay, fot. materiały prasowe

W półroczu rozliczeniowym od lutego do lipca 2025 roku grupa LPP wypracowała 10,51 mld zł przychodów sprzedażowych, o 12,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż internetowa zwiększyła się nieco mocniej – o 19,7 proc. do 2,83 mld.

W Polsce wpływy koncernu poszły w górę o 13,9 proc. do 4,66 mld zł, a na rynkach zagranicznych – o 24,1 proc. do 5,85 mld.

Sinsay i Reserved z dużymi wzrostami

Od kilku lat największą i najmocniej rosnącą marką grupy LPP jest Sinsay. W zeszłym półroczu rozrachunkowym jej sprzedaż poszła w górę rok do roku o 30,2 proc. do 5,69 mld zł.

"Zróżnicowana i stale poszerzana oferta produktowa w przystępnych cenach, systematyczna realizacja ambitnego celu otwarć nowych sklepów stacjonarnych Sinsay oraz sytuacja ekonomiczna sprzyjająca popularności zakupów w segmencie budżetowym, do którego marka należy,to czynniki które przyczyniły się do wzrostu jej przychodów" – opisano w sprawozdaniu LPP.

Reserved osiągnął zaś wzrost półrocznych przychodów o 17,4 proc. do 2,99 mld. Za to wpływy z marki Cropp zmalały o 10,3 proc. do 537 mln zł, a z Mohito – o 2,4 proc. do 640 mln.

W samym drugim kwartale rozliczeniowym, czyli od maja do lipca br., przychody grupy LPP zwiększyły się r/r o 11 proc. do 5,55 mld zł, z czego w internecie – o 14,5 proc. do 1,38 mld. Sprzedaż Sinsay poszła w górę o 29,7 proc. do 2,94 mld.

Wyniki grupy LPP
Wyniki grupy LPP © Licencjodawca

Prawie 700 więcej sklepów Sinsay

Na koniec lipca 2025 roku do grupy LPP należało 3 195 sklepów stacjonarnych (w 31 krajach) o łącznej powierzchni 2,76 mln metrów kwadratowych oraz platformy e-commerce na 35 rynkach.

Wyniki grupy LPP
Wyniki grupy LPP © Licencjodawca

Rok wcześniej koncern miał 2 492 sklepy o łącznej powierzchni 2,16 mln m kwadratowych w 29 państwach, a sprzedaż internetową prowadził na 34 rynkach.

Wzrost stacjonarnej sieci sprzedażowej prawie w całości przypada na Sinsay, który na koniec lipca ub.r. miał 1 132 placówek handlowych, a rok później uż 1 812. Dużo mniejsze wzrosty zanotowały marki House (z 381 do 399 sklepów), Mohito (z 233 do 239) i Cropp (z 382 do 395), zaś w przypadku Reserved nastąpił spadek z 364 do 350.

Rozwój sieci sprzedażowej i logistycznej przełożył się na wzrost półrocznych nakładów inwestycyjnych z 687 mln do 1,25 mld zł.

Wydatki na nowe sklepy zwiększyły się z 485 do 656 mln zł, a na logistykę – ze 121 do 485 mln.

Wyniki grupy LPP
Wyniki grupy LPP © Licencjodawca

Część sieci logistycznej grupy LPP ucierpiała pod koniec czerwca br. wskutek pożaru w centrum logistycznym w okolicach Bukaresztu. Firma w sprawozdaniu za zeszły kwartał rozliczeniowy oszacowała 351 mln zł strat, z czego 293 mln zł przypadło na utracony w pożarze towar, a 58 mln zł na zniszczone wyposażenie.

Centrum było jednak ubezpieczone, dzięki czemu koncern w swoich pozostałych przychodach operacyjnych uwzględniła 351 mln zł szacunkowego odszkodowania z polisy.

Zysk powyżej prognoz

W minionym półroczu firma na poziomie EBITDA wypracowała 2,13 mld zł zysku i 20,3 proc. marży, wobec odpowiednio 1,81 mld i 19,5 proc. rok wcześniej. Natomiast zysk netto zwiększył się z 720 do 799 mln zł.

Tylko w zeszłym kwartale marża EBIDA poszła w górę z 20,3 do 21,5 proc., zysk EBITDA – z 1,02 do 1,19 mld zł, a czysty zysk – z 443 do 467 mln.

Wyniki na poziomie EBITDA okazały się dużo wyższe od średniej prognoz analityków pytanych przez PAP Biznes, którzy spodziewali się 833,1 mln zysku i 15,1 proc. marży.

Wyniki grupy LPP
Wyniki grupy LPP © Licencjodawca

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów