Poziom satysfakcji europejskich użytkowników z usług szerokopasmowych

Jak oceniają poziom domowych usług szerokopasmowych użytkownicy pięciu różnych krajów europejskich?

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Aby umożliwić rozwój technologii cyfrowej wykorzystywanej w codziennym życiu, rządy oraz dostawcy usług w całej Europie koncentrują się na wdrażaniu szybkiego i nieograniczonego dostępu do usług szerokopasmowych dla wszystkich użytkowników. W rezultacie o wiele więcej ludzi ma dostęp do szybkich łączy szerokopasmowych niż miało to miejsce w poprzedniej dekadzie. Celem badania było sprawdzenie jak kształtuje się poziom satysfakcji klientów w wybranych krajach europejskich: z szerokopasmowych usług w domach i z operatorów, którzy te usługi dostarczają. Czy firmy oferujące dostęp do internetu nadążają za zmieniającymi się trendami i oczekiwaniami abonentów?

W celu uzyskania tych informacji, firma ZyXEL zleciła przeprowadzenie badań w pięciu krajach europejskich. Respondenci wyrazili swe oceny domowych usług szerokopasmowych trzech najważniejszych aspektów: prędkości i jakości usług, dostępu bezprzewodowego oraz usługi dostarczonej przez operatora.

Metodyka badania

Ustalony został zestaw kryteriów dla każdego badanego zagadnienia i do każdego wskaźnika przypisana została punktacja odpowiednia dla danego regionu. Punkty te zostały następnie zsumowane i wykorzystane jako podstawowe dane w badaniu satysfakcji. Czynniki, które wpływają na rozwój sieci szerokopasmowych takie jak środowisko, liczba i rozmieszczenie populacji oraz przestarzała infrastruktura są różne w całej Europie, dlatego nie zdziwiła rozbieżność w ocenach abonentów.

Uzyskane wyniki  

  • 17 % Europejczyków stwierdziła, że prędkość ich połączeń szerokopasmowych jest często niska

  • 19 % posiada regularne problemy z domową siecią bezprzewodową

  • 10 % ankietowanych powiedziało, że ich dostawca internetu mobilnego oferuje lepszą usługę niż operator połączeń szerokopasmowych

  • Mniej niż jedna czwarta konsumentów (23 %) jest pewna, że otrzyma od dostawcy internetu wszelką pomoc niezbędną do rozwiązania problemu z połączeniem

  • Tylko jeden na dziesięciu ankietowanych potwierdził, że otrzymał od dostawcy internetu porady dotyczące używania zaawansowanych funkcji w sieci domowej.

Na szczycie badania satysfakcji znalazły się Czechy, przekraczając średni poziom zadowolenia z prędkości połączeń oraz ekstremalny poziom satysfakcji z usług oferowanych przez operatorów. Drugie miejsce zajęła Holandia, osiągając wysoki wynik poziomu oferowanej prędkości połączeń internetowych oraz drugi najniższy wskaźnik problemów z połączeniami bezprzewodowymi. Jednak tylko 8 % ankietowanych Holendrów potwierdziło porady ze strony dostawcy dotyczące wykorzystania zaawansowanych funkcji w sieci domowej.

Trzecie miejsce zajęła Wielka Brytania oraz Niemcy, gdzie abonenci byli najmniej zadowoleni z prędkości połączeń szerokopasmowych i najbardziej zadowoleni z usług operatorów. Aż 31 % ankietowanych potwierdziło, że zawsze otrzymują pomoc rozwiązującą ich problemy z połączeniem. W Wielkiej Brytanii 20 % abonentów stwierdziło, że ich prędkość połączeń jest często niska, ale odnotowują jednocześnie najniższy poziom problemów z domowymi połączeniami bezprzewodowymi. Odnotowują oni również niski poziom usług ze strony operatorów w porównaniu z innymi krajami, które brały udział w naszej ankiecie.

Najmniejszą satysfakcję odnotowano w Szwecji z powodu kombinacji kilku słabych wyników: jeden na pięciu konsumentów stwierdził, że jego prędkość internetu jest często niska, a 16 % ankietowanych posiadało regularne problemy z połączeniem bezprzewodowym. Tylko 5 % użytkowników odnotowało porady dotyczące implementowania zaawansowanych funkcji w sieci domowej.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"