Poznaliśmy zwycięzców Innovation. Triumf DDB, OMD i McDonald's

W tegorocznej edycji konkursu Innovation 2025 wręczono 9 złotych, 18 srebrnych i 10 brązowych statuetek oraz nagrody specjalne. Reklamodawcą roku został McDonald’s Polska, agencją komunikacyjną roku DDB Warszawa, a agencją mediową OMD Group. Pierścienie Marketing Master by SAR odebrało pięć brandów.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Poznaliśmy zwycięzców Innovation. Triumf DDB, OMD i McDonald's
SAR

Projekty zgłoszone do konkursu oceniło jury pod przewodnictwem Kamili Cichockiej – CMO Central Europe – Microsoft. W jego skład weszło 40 liderek i liderów agencji kreatywnych i mediowych, firm technologicznych, mediów oraz świata marketingu.

Pracami poszczególnych grup jurorskich kierowali: Adam Nitecki, General Manager E-commerce w L’Oréal (Innowacje w Biznesie), Tomasz Misiukiewicz, Co-founder i Creative Director w Przestrzeni (Innowacje w Komunikacji) oraz Małgorzata Niska, Head of Media Strategy w dentsu Polska (Innowacje w Mediach).

Innovation 2025 - nagrodzeni

W tym roku skład jurorski wyróżnił nagrodami "Best off Innovation" dwa projekty. Pierwszy z nich, zwycięzca w kategorii Charity of the Year, to "Flood-made Billboards", stworzony przez Saatchi&Saatchi, Prodigious i MSL dla Stowarzyszenia "Psia Brać".

To kampania, która po katastrofalnej powodzi zamieniła zniszczone ściany schronisk w poruszające instalacje z wizerunkami psów, zwracając uwagę mediów i darczyńców oraz zbierając 210 tys. zł na ich odbudowę.

Z kolei druga nagroda, Innovation of the Year, trafiła do SFM Soft za "SafeMe – aplikację mobilną ochrony osobistej".

Tytuł Agencji Mediowej Roku trafił do OMD Group, a Agencją Komunikacyjną Roku została DDB Warszawa. Nagrodę Reklamodawcy Roku otrzymał McDonald’s. Poniżej prezentujemy top 5 wszystkich zestawień.

Agencja Mediowa Roku:

1. OMD Group – 26,5 pkt.

2. EssenceMediacom Polska – 9,5 pkt.

3. Spark Foundry – 5,5 pkt.

4. Zenith Polska – 5 pkt.

5. MullenLowe Media 3 pkt.

SAR
SAR © Materiały prasowe

Agencja Komunikacyjna Roku:

1. DDB Warszawa – 37 pkt.

2. Saatchi@Saatchi – 20 pkt.

3. Przestrzeń – 18 pkt.

4. VML – 17,5 pkt.

5. MLS – 17 pkt.

SAR
SAR © Materiały prasowe

Reklamodawca Roku:

1. McDonald’s Polska – 24 pkt.

2. DECATHLON POLSKA – 14 pkt.

3. SFM Soft – 12 pkt.

4. Igorilla/Mata – 9 pkt.

5. TechNovator/Reckitt Benckiser/Answear – 8 pkt.

SAR
SAR © Materiały prasowe

Nagrody Game Changer

W tegorocznej edycji wręczono także nagrody specjalne Game Changer, które podkreślają inicjatywy mające wyjątkowy wpływ na branżę.

Człowiekiem Roku został profesor nauk fizycznych Andrzej Dragan – popularyzator nauki i artysta.

Firmą Roku została wybrana Żabka.

Wydarzeniem Roku zostało ogłoszone "Pospolite ruszenie AI" czyli "masowy, oddolny zwrot społeczeństwa w stronę zdobywania kompetencji związanych ze sztuczną inteligencją" - opisują organizatorzy. "Obejmuje szybki rozwój otwartych programów szkoleniowych – takich jak AIDEAS czy Umiejętności Jutra – które przyciągają dziesiątki tysięcy osób i realnie podnoszą poziom wiedzy technologicznej w kraju" - wskazano w komunikacji do mediów.

Pierścienie Marketing Master by SAR rozdane

Podczas Gali Innovation + Marketing Master pierścienie odebrali przedstawiciele pięciu marek, które uzyskały najlepsze osiągnięcia w kluczowych projektach SAR.

Top 5 rankingu Marketing Master 2025 prezentuje się następująco:

Złoty pierścień: McDonald’s (Michał Arament, CMO) – 300 pkt.

Srebrny pierścień: ING Bank Śląski (Barbara Pasterczyk, CMO) – 110,9 pkt.

Srebrny pierścień: Grupa OLX (Anna Adrian, Head of Marketing Otodom & OLX RE; Michał Wiśniewski, Head of Marketing OLX Jobs + OLX PL; Filip Fiedorow, Marketing Director OLX Europe) – 91,9 pkt.

Srebrny pierścień: Mondelēz (Vira Ponomarenko, Marketing Director, Poland and Baltics) – 88,3 pkt.

Srebrny pierścień: LOTTE Wedel (Krzysztof Bogacz, Marketing, Strategy and Innovation Director) – 84,8 pkt.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"