Prawicowy tygodnik znów sprzedaje akcje. Ile pieniędzy chce pozyskać?

Spółka wydająca tygodnik "Do Rzeczy" i miesięcznik "Historia Do Rzeczy" ogłosiła drugą w 2025 roku emisję publiczną swoich akcji. Tym razem chce pozyskać ponad 3 mln zł, m.in. na rozwój redakcji i kanału youtube’owego. Zachętą dla inwestorów ma być roczna prenumerata cyfrowa "Do Rzeczy".

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Prawicowy tygodnik znów sprzedaje akcje. Ile pieniędzy chce pozyskać?
Paweł Lisicki, naczelny "Do Rzeczy" (fot. materiały prasowe)

Zgodnie z memorandum opublikowanym w zeszły piątek spółka Do Rzeczy chce sprzedać 54,8 tys. swoich akcji nowej emisji. Cenę każdej ustalono na 57 zł, co daje wycenę całego pakiety w wysokości 3,12 mln zł.

Na co firma planuje przeznaczyć te pieniądze? W prezentacji inwestorskiej podano, że 1,04 mln zł ma pójść na rozwój działów redakcyjnych (m.in. ekonomiczno-gospodarczego), 700 tys. – na rozwój kanału youtube’owego i treści wideo, 432 tys. – na obszar e-commerce (w tym rozwój subskrypcji i marketing), zaś 336,5 tys. – na rozbudowę portalu DoRzeczy.pl.

Wśród innych celów wskazano rozwój biura sprzedaży i profili społecznościowych oraz organizację eventów.

Zaznaczono, że "wskazane cele emisyjne, są celami poglądowymi i w trakcie funkcjonowania spółki mogą one ulec zmianom zarówno w zakresie przewidywanych nakładów jak i terminu realizacji, jeżeli zarząd zidentyfikuje inne inwestycje, które w sposób lepszy będą mogły przyczynić się do wzrostu wartości spółki".

Materiały inwestorskie Do Rzeczy
Materiały inwestorskie Do Rzeczy © Licencjodawca

Przyjmowanie zapisów i wpłat na akcje potrwa do 18 listopada. Do 21 listopada ma nastąpić przydział sprzedanych walorów. Natomiast debiut spółki na bocznym rynku warszawskiej giełdy zaplanowano na pierwszy kwartał 2026 roku.

Obsługą oferty zajmuje się dom maklerski INC

Obecnie większościowym akcjonariuszem Do Rzeczy jest PMPG Polskie Media, mająca 73 proc. walorów. Jeśli sprzedane zostaną wszystkie oferowane akcje, jej udział zmaleje do 69,5 proc.

Z kolei udział pakietu należącego do Pawła Lisickiego, redaktora naczelnego "Do Rzeczy", spadnie z 6,2 do 5,9 proc., a pozostałych inwestorów (to przede wszystkim publicyści tygodnika) – z 20,9 do 19,9 proc.

Do Rzeczy ostatnio ze stratami

W 2024 roku spółka Do Rzeczy (do początku br. działająca pod nazwą Orle Pióro) zanotowała spadek przychodów sprzedażowych rok do roku z 15,4 do 12,17 mln zł, a jej rentowność netto zmalała ze 151,5 tys. zł zysku do 256 tys. straty.

Natomiast w pierwszej połowie 2025 roku firma przy 5,87 mln zł wpływów sprzedażowych miała 1,04 mln straty netto. Na przychody złożyło się 4,73 mln zł z działalności wydawniczej (na czele ze sprzedażą "Do Rzeczy" i "Historii Do Rzeczy"), 982 tys. zł z reklam oraz 152 tys. z innych źródeł.

Spółka prezentacji zaznaczyła, że gdyby nie korzystała z pośrednictwa PMPG Polskie Media przy sprzedaży reklam, w minionym półroczu jej przychody w tym obszarze wzrosłyby do 1,86 mln zł, a koszty operacyjne zmalały o 430 tys., co dałoby 230 tys. zł zysku. W prezentacji zaznaczono jednak, że to tylko symulacja i tych danych "nie należy traktować jako podstawy do prognozowania wyników finansowych".

Materiały inwestorskie Do Rzeczy
Materiały inwestorskie Do Rzeczy © Licencjodawca

Z poprzedniej emisji kupiono poniżej 40 proc. akcji

Od końcówki marca do czerwca 2025 roku Do Rzeczy przeprowadziło już emisję serii D swoich akcji. Na sprzedaż było 90,9 tys. walorów po 55 zł za sztukę.

Wówczas firma zapowiadała, że na bocznym rynku warszawskiej giełdy chce zadebiutować w czwartym kwartale 2025 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online