Prawie tysiąc mieszkańców Łodzi odwiedziło mobilny gabinet „Zdrowych Zatok”

W miniony weekend mieszkańcy Łodzi mogli skorzystać z bezpłatnych badań przesiewowych w kierunku rozpoznania zapalenia zatok przynosowych oraz konsultacji laryngologicznych w ramach ogólnopolskiej kampanii „Zdrowe Zatoki”. Nowoczesny mobilny gabinet czekał na wszystkich chętnych w łódzkiej galerii handlowej Manufaktura. W ciągu trzech dni badaniom poddały się 974 osoby.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Łódź była pierwszym miastem na trasie tegorocznej, dwunastej już edycji kampanii, która, jak co roku, cieszy się ogromnym zainteresowaniem.

W Łodzi wiele osób nie zdawało sobie sprawy, że z pozoru zwykły katar, zatkany nos, czy ból głowy może być pierwszym symptomem zapalenia zatok. Niestety te objawy często są bagatelizowane, dlatego tak ważna jest edukacja, zwłaszcza, że trwający sezon jesienno-zimowy sprzyja zwiększeniu liczby zachorowań. Należy pamiętać, że nieleczone zapalenie zatok może doprowadzić do poważnych powikłań – powiedziała laryngolog dr Paulina Szczęsnowicz-Dąbrowska ze Szpitala Klinicznego w Warszawie, koordynująca badania w Łodzi.

Mieszkańcy Łodzi, u których podczas badań termowizyjnych stwierdzono nieprawidłowości w obrębie zatok przynosowych, zostali skierowani na dalsze bezpłatne konsultacje laryngologiczne do specjalistycznej placówki.

Dodatkowo, wszystkie przebadane osoby otrzymały komplet materiałów edukacyjnych m.in. z opisem najważniejszych zasad pomocnych w utrzymaniu nosa i zatok w dobrej kondycji przez cały rok.

Mobilny gabinet „Zdrowych Zatok” w tym roku odwiedzi jeszcze Lublin i Tarnów, a na początku 2014 roku zawita do Gliwic, Gdańska i Poznania.

O AKCJI

Kampania „Zdrowe Zatoki”, pod patronatem marki Ibuprom Zatoki, jest realizowana od 2003 roku. Celem akcji jest podniesienie świadomości Polaków na temat specyfiki zapalenia zatok przynosowych i metod jego rozpoznawania, zwrócenie uwagi na konieczność podejmowania działań profilaktycznych oraz stosowania właściwej diagnostyki i leczenia. Jest to jedyna kampania, która tak wnikliwie porusza zagadnienia związane z problemami bólów i zapalenia zatok. Do tej pory, we wszystkich edycjach kampanii z bezpłatnych badań termowizyjnych i konsultacji laryngologicznych skorzystało ponad 83.000 osób. Szczegółowe informacje o samym badaniu i o akcji są dostępne na stronie internetowej: http://www.zdrowezatoki.pl/

Nad merytorycznym przebiegiem kampanii czuwa Rada Programowa, którą tworzą prof. dr hab. med. Dariusz Jurkiewicz, Kierownik Kliniki Otolaryngologicznej WIM CSK MON w Warszawie, dr n. med. Piotr Rapiejko specjalista otolaryngolog.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online