Z najnowszych badań TNS Pentor dotyczących segmentu affluent wynika, że profesjonalna obsługa jest najbardziej pożądanym elementem oferty bankowej przez klientów - wskazuje na to 34 proc. badanych*.
- Pomimo postępu technologicznego i nieuchronnego przenikania do życia codziennego nowych sposobów i form komunikacji, tradycyjna bankowość oparta na kontaktach z kompetentnymi doradcami jest podstawą obsługi w segmencie klientów zamożnych. Stawiamy przede wszystkim na relację z Doradcą i wyższą jakość obsługi, na poziomie nieoferowanym do tej pory tej grupie klientów w Polsce - mówi Mateusz Gołąb, dyrektor zarządzający Departamentu Klienta Zamożnego.
Klienci Banku Pekao są obsługiwani przez ponad 800 certyfikowanych Doradców Osobistych w 352 placówkach ze specjalnie wydzielonymi strefami. Doradcy dysponują unikalnym narzędziem o nazwie Nawigator Inwestycyjny. Aplikacja ta pomaga im podczas rozmowy z klientem ustalić najbardziej pożądany sposób inwestowania środków. Przy użyciu Nawigatora Inwestycyjnego klienci Pekao zainwestowali już 350 mln zł.

Oprócz Doradcy Osobistego, klient korzystający z kont dedykowanych dla segmentu klientów zamożnych (Eurokonto Premium i Eurokonto Premium Plus) jest pod opieką Osobistego Asystenta (usługa Concierge). W ramach Eurokont Premium i Premium Plus dostępne są także bezpłatne pakiety ubezpieczeń assistance (pomoc medyczna w Polsce, pomoc w podróży zagranicznej, pomoc w podróży samochodem w krajach UE, pomoc specjalisty w domu, tematyczny pakiet informacyjny).
Klienci segmentu zamożnego mogą także indywidualnie negocjować stawki oprocentowania depozytów i kredytów, a także korzystać z rozszerzonej wersji programu rabatowego „Płać kartą, bo warto!” z większymi rabatami i specjalnymi ofertami dla klientów tego segmentu. Priorytetowa obsługa przez infolinię telefoniczną to kolejny przywilej związany z Bankowością Osobistą Premium.

Obecnie Bank Pekao obsługuje 400 tysięcy klientów z segmentu Premium. Udział rynkowy Pekao w segmencie klientów zamożnych to ok. 20 proc.** Bank definiuje tę grupę klientów jako osoby, na których rachunek wpływa średnio 7,5 tys. zł miesięcznie lub których średnie saldo środków pieniężnych na rachunkach w Banku oraz Grupie Kapitałowej Pekao wynosi co najmniej 50 tys zł.
* na podstawie badań TNS Pentor – Audyt Klientów Zamożnych 2011
** szacunki Pekao na podstawie badań TNS Pentor Audyt Klientów Zamożnych 2011
Bank Pekao SA działa od ponad 80 lat, jest jedną z największych instytucji finansowych Europy Środkowo-Wschodniej. Pod względem wartości aktywów jest drugim co do wielkości bankiem w Polsce, natomiast biorąc pod uwagę siłę kapitałową mierzoną współczynnikiem wypłacalności, Bank Pekao jest liderem wśród dużych banków w Polsce (wg. stress-testów przeprowadzonych przez Komisję Nadzoru Finansowego w lipcu 2011 roku) i jedną z najsilniejszych kapitałowo instytucji finansowych w Europie (współczynnik Core Tier 1 na koniec III kwartału 2011 r. na poziomie 17,1%).

Bank Pekao SA jest czterokrotnym zdobywcą tytułu Najlepszego Banku w Polsce przyznawanego przez „Euromoney”. Trzykrotnie był uznany za najlepszy bank w Polsce przez magazyny „The Banker” i „Global Finance”, ostatnio w 2010 roku. W 2011 roku po raz czwarty z rzędu otrzymał prestiżowe nagrody magazynu „Global Finance” za usługi bankowości korporacyjnej, która została uhonorowana m.in. nagrodą „Złotego Bankiera” za pierwsze w Europie wprowadzenie do oferty usługi identyfikacji klienta za pomocą odcisku palca. W bankowości detalicznej bank zdobył w 2011 roku godło „Teraz Polska” za system bankowości elektronicznej Pekao24.
Bank Pekao SA dysponuje drugą co do wielkości siecią oddziałów (1000 placówek w całym kraju) oraz siecią ponad 4000 bezpłatnych bankomatów w Polsce i ok. 20 000 w 22 krajach Europy. W grupie kapitałowej Pekao znajdują się również największe w Polsce Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych, fundusz emerytalny, dwa domy maklerskie oraz spółki oferujące leasing i faktoring.

Bank Pekao SA należy do Grupy UniCredit, jednej z wiodących międzynarodowych instytucji finansowych, która działa w 22 europejskich krajach poprzez sieć 9600 placówek oraz zatrudnia w sumie ok. 160 tys. osób.











