PreZero Arena Gliwice – wielkie wydarzenia z ochroną klimatu

Jedna z największych aren w Polsce i międzynarodowa firma zajmująca się gospodarką odpadami oraz usługami w zakresie ochrony środowiska połączyły w tym roku siły. Strategiczne partnerstwo Areny Gliwice i firmy PreZero to nowy rozdział w polskiej branży eventowej, wyzwanie zmieniające się właśnie w realny, proekologiczny sposób zarządzania ogromnym obiektem, który odwiedziło już prawie 1,5 miliona gości! Cel: wprowadzenie pakietu rozwiązań wspierających ochronę planety i zasobów naturalnych.

artykuł sponsorowany
artykuł sponsorowany
Udostępnij artykuł:

To zupełnie nowy rozdział rynku dużych wydarzeń w Polsce. Strategiczne partnerstwo jednej z największych aren w naszym kraju i międzynarodowej firmy zajmującej się gospodarką odpadami oraz usługami w zakresie ochrony środowiska. Liczący zaledwie pięć lat obiekt, odwiedzony już przez prawie 1,5 miliona gości, wprowadza pakiet rozwiązań sprawiający, że stanie się maksymalnie przyjazny środowisku. Arena łączy właśnie swoje kompetencje z doświadczeniami firmy PreZero, która stale poszukuje możliwości pozytywnego oddziaływania społecznego w zakresie wdrażania idei gospodarki o obiegu zamkniętym. Chodzi o racjonalne wykorzystanie zasobów i ograniczenie negatywnego oddziaływania na środowisko wytwarzanych produktów. A dokładniej ich ponowne użycie, odnowę czy recykling.

grafika

Innowacyjne partnerstwo

- Tytularne partnerstwo to jeden ze sposobów realizacji przez PreZero idei zero waste i ochrony zasobów naturalnych, to również ważny element działań na rzecz poprawy świadomości dotyczącej segregacji odpadów. Obiekty użyteczności publicznej, w których odbywają się imprezy sportowe czy kulturalne gromadzą ogromną publiczność co sprawia, że ich skumulowany efekt oddziaływania na środowisko jest znaczący. To dla nas niezwykle ważne - podkreśla Kamil Majerczak, CEO PreZero Polska.

- Troska o wartości ekologiczne jest dzisiaj ważnym i perspektywicznym elementem prowadzenia działalności biznesowej, także w obszarze dużych wydarzeń. Wiele tego rodzaju rozwiązań już wprowadziliśmy, a współpraca z firmą PreZero pozwala nam jeszcze lepiej rozwijać się w tej sferze. Budujemy wspólną, innowacyjną ekologicznie markę o wysokiej jakości, dobrze postrzeganą przez wszystkich gości, o których komfort dbamy w każdym elemencie naszej działalności – mówi Marcin Herra, prezes Arena Operator sp. z o.o., spółki zarządzającej obiektem.

Innowacyjne partnerstwo i nowy rozdział w zrównoważonym rozwoju zarządzania PreZero Areną Gliwice jest zwieńczeniem ważnego etapu pracy jej zespołu. Od pierwszego dnia funkcjonowania obiektu zwraca on dużą uwagę właśnie na ograniczenie zużycia energii i aktywnie działa w tym zakresie. Przykład? Tylko w ubiegłym roku w Arenie oszczędność zużycia energii wyniosła niemal 30 procent! A to dzięki zmaksymalizowaniu efektywności pracy urządzeń odpowiedzialnych za utrzymanie bezpiecznych i komfortowych parametrów powietrza w budynku takich, jak temperatura, wilgotność czy stężenie dwutlenku węgla. Przypomnijmy też, że to pierwszy obiekt w Polsce, który całkowicie zrezygnował z plastiku w strefie gastronomicznej, wprowadził kubki wielorazowego użytku i nawiązał współpracę z aplikacją Too Good To Go pozwalającą ograniczyć marnowanie jedzenia.

Eko wyzwania

Teraz PreZero Arena Gliwice wprowadza kolejne zmiany. Od lipca (podpisanie umowy partnerskiej) maksymalnie ograniczono papierowy obieg dokumentów, a w codziennej pracy zespołu wyeliminowano plastikowe butelki z wodą i wprowadzono wielorazowe opakowania na żywność. One wkrótce zagoszczą na dobre w całej strefie gastronomicznej Areny również podczas wydarzeń na kilkanaście tysięcy osób. Część przestrzeni zielonych wokół obiektu zamieni się wiosną w łąki kwietne, a dla gości udostępniony zostanie punkt dystrybucji wody pitnej przy jednym z głównych wejść. Widoczne są także pierwsze prace przygotowawcze pod budowę stacji ładowania pojazdów elektrycznych, z których będzie można przy Arenie skorzystać.

Ponadto w całej perspektywie współpracy planowane są kolejne rozwiązania ograniczające zużycie energii i wody w budynku, efektywniejsze zagospodarowanie odpadów szereg wydarzeń edukacyjnych i rozwój menu w gastronomii, w której pojawiły się już produkty roślinne, wegetariańskie.- Nasze partnerstwo doskonale wpisuje się w misję firmy PreZero promującej „czyste jutro”. Czujemy się odpowiedzialni za budowanie świadomości ekologicznej społeczeństwa, która ma dziś tak kluczowe znaczenie. Cieszymy się, że Arena to partner świadomy i wrażliwy na potrzeby środowiska. Liczymy, że dzięki tej współpracy uda nam się jeszcze silniej działać na rzecz ochrony klimatu – ocenia Magda Krzeszewska, COO PreZero Polska.

Doskonały moment

Dla PreZero Areny Gliwice to świetny moment na efektywne działanie z partnerem tytularnym. Zespół pracujący w obiekcie skutecznie buduje arenową markę i w rekordowo krótkim czasie doprowadził do jej doskonałej rozpoznawalności w całym kraju. W PreZero Arenie Gliwice organizowane były  dwa siatkarskie mundiale (kobiet i mężczyzn), gościły reprezentacje m.in. koszykarzy i piłkarzy ręcznych, gale bokserskie, koncerty muzyki rozrywkowej, rockowej i filmowej czy widowiska o takim statusie jak finał Eurowizji Junior czy wręczenie Fryderyków. To także miejsce prężnie rozwijanego segmentu Business and Conference Center. Warto dodać, że już w grudniu zagra tutaj Bryan Adams, a miłośnicy sztuk walki zobaczą kolejną edycję imprezy KSW. Co zresztą jest tylko ułamkiem oferty programowej, z której korzystają arenowi goście.

PreZero natomiast już od kilku lat dzięki innowacyjnym rozwiązaniom w zakresie ochrony środowiska, wspiera gospodarkę o obiegu zamkniętym, a tym samym przyczynia się do ochrony zasobów naturalnych. Główna działalność firmy obejmuje zbiórkę odpadów i ich zagospodarowanie (odbiór, transport, prowadzenie punktów selektywnej zbiórki, sortowanie, przetwarzanie – recycling). Działania te są więc wpisane w filozofię firmy i tworzą jej główną misję: „Nowe myślenie dla czystego jutra”.

Wyzwania jakie stoją przez PreZero Areną Gliwice dostrzegane są na rynku europejskim. Obiekt jest częścią European Arenas Association, w której zrzeszone są m.in. The O2 w Londynie czy Mercedes Benz Arena w Berlinie. Liderzy tych obiektów niedawno gościli w Gliwicach i opowiadali właśnie o swoich doświadczeniach w pracy nad dostosowaniem aren do wymogów ekologicznych. Wątek partnerstwa Areny i PreZero był jednym z ważnych tematów rozmów szczególnie w kontekście wyzwań jakie za sobą niesie. Już wkrótce obiekt będzie mógł pochwalić się szeregiem rozwiązań w zakresie realizacji celów zrównoważonego rozwoju.

- PreZero Arena Gliwice to teraz dwa doskonałe i profesjonalne zespoły, które obrały wspólną drogę rozwoju. Jestem przekonany, że wyzwania jakie stoją przed nami w ramach współpracy zostaną w maksymalny sposób zrealizowane – dodaje Marcin Herra.

 

artykuł sponsorowany
Autor artykułu:
artykuł sponsorowany
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"