Proama przyciąga bezpiecznych kierowców

Proama w 2012 roku, czyli w 11 miesięcy od startu, osiągnęła prawie 140 mln zł przypisu składki brutto. Jednocześnie większość klientów ubezpieczyciela to – zgodnie ze strategią – bezpieczni i bezszkodowi kierowcy, którzy mają 70% zniżki bonus-malus.      

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Proama rozpoczęła działalność komercyjną 29 stycznia 2012 roku. Ubezpieczyciel od początku stawiał na bezpiecznych, bezszkodowych kierowców, którym zaoferował, jako pierwszy i dotychczas jedyny na rynku, aż 70% zniżkę bonus-malus dla bezszkodowych kierowców.

- W Proama staramy się dopasowywać jak najbardziej precyzyjnie cenę polisy do ryzyka danego klienta, biorąc pod uwagę, przy kalkulowaniu kosztów polisy, kilkadziesiąt czynników oraz wykorzystując bazę UFG. Stąd zauważalne znaczne różnice w stawkach między poszczególnymi osobami – wyjaśnia Robert Sokołowski, Dyrektor Generalny Proama. - Osoby posiadające lepszą historię ubezpieczenia mogą liczyć na korzystniejszą ofertę, niż te, które częściej są sprawcami kolizji drogowych. Ta strategia sprawdza się – ponad 90% Klientów Proama posiada maksymalną zniżkę bonus-malus. Dzięki temu mamy znacznie niższą częstość szkód w stosunku do średniej na rynku. 

Ubezpieczyciel od początku również działa w modelu multikanałowym, oferując swoje produkty poprzez Internet, telefon oraz za pośrednictwem multiagencji. Obecnie ok. 80% polis ubezpieczyciela sprzedawanych jest przez agentów, a pozostałe przez Osobistych Doradców w Ogólnopolskim Oddziale Obsługi Klienta i przez Internet.

 - Chcieliśmy, aby Klient mógł sam wybrać najbardziej odpowiedni dla niego sposób kontaktu z nami. Dzięki agentom udało nam się osiągnąć tak dużą skalę działania już w pierwszym roku. Osobisty Doradca spełnia oczekiwania osób, które są zainteresowane kanałami direct, ale potrzebują personalizacji kontaktu, a strona www.proama.pl jest odwiedzana zarówno przez tych najbardziej internetowych, jak i tych, którzy tylko wstępnie sprawdzają na niej ofertę. Jednocześnie zarządzamy poszczególnymi kanałami w taki sposób, by sprzedaż z jednego wspierała inny kanał – mówi dyrektor Sokołowski.

Taka strategia przyniosła Proama prawie 138,6 mln zł przypisu składki brutto w ciągu 11 miesięcy od rozpoczęcia komercyjnej działalności.

 - Fakt, że dobrze przygotowaliśmy się do startu Proama, nie zapewnia nam ugruntowanej pozycji i sukcesu w kolejnych latach. Wiemy, że aby utrzymać się na rynku, musimy stale pracować na sukces –  dodaje Robert Sokołowski, dyrektor generalny Proama.

    

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online