Procter&Gamble chce, by w agencjach marketingowych była równa reprezentacja kobiet i mężczyzn

Procter&Gamble zawarł umowy z organizacjami The Queen Collective, Katie Couric Media i Free the Bird. Koncern dąży do tego, by zapewnić równą reprezentację kobiet w całym łańcuchu dostaw usług kreatywnych.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Partnerstwo z tymi organizacji ogłosił na festiwalu reklamowym Cannes Lions Marc Pritchard, szef marketingu P&G. - Ponieważ największe kreatywne umysły świata gromadzą się, aby świętować tu kreatywność, zobowiązujemy się do wywiązania się ze znaczących działań mających na celu promowanie równości płci w reklamach i mediach. Wiemy również, że żadna firma nie może zrobić tego sama, więc mamy nadzieję zainspirować innych do bycia agentami zmian, aby przyspieszyć proces zmian - powiedział Pritchard.

P&G przeprowadziło niedawno badania, z których wynika, że kobiety i dziewczęta są niedokładnie lub negatywnie przedstawione w 29 proc. reklam i programów w mediach. Stwierdzono, że problem ten jest spowodowany faktem, że tylko 33 proc. głównych szefów kreacji w branży reklamowej to kobiety i tylko 10 proc. pełni funkcje dyrektorów handlowych.

Aby osiągnąć równą reprezentację kobiet i mężczyzn w kreatywnym łańcuchu dostaw, P&G współpracuje m.in. z branżową organizacją reklamową ANA i innymi instytucjami po to, by przekonać także innych reklamodawców do podjęcia działań w celu zwiększenia liczby kobiet w tych rolach.

Koncern będzie współpracować także z The Queen Collective, organizacją założoną przez aktorkę i muzyk Queen Latifah, która walczy o równość rasową i równość płci w środowisku reżyserów. P&G będzie także wspierać najnowszą inicjatywę dziennikarki Katie Couric, która będzie produkować więcej treści na różnych platformach, tworzonych przez grupę kobiet.

Pritchard podkreślił, że partnerstwa te oznaczają szersze zmiany kulturowe w obrębie firmy, która postawiła sobie za cel umieszczenie kobiet w połowie wszystkich swoich reklam do 2023 roku oraz osiągnięcie równości na poziomie dyrektorów marek, gdzie obecnie kobiety są reprezentowane tylko na 41 proc. stanowisk.

Dowodem zmiany podejścia koncernu zwłaszcza do roli i wizerunku kobiet w reklamach są kampanie niektórych jego marek, takich jak np. Always.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów