Procter&Gamble zwiększa wydatki marketingowe o 100 mln dolarów

Koncern Procter&Gamble, właściciel takich marek, jak Vizir, Ariel, Lenor zwiększa swoje wydatki marketingowe o co najmniej 100 mln dolarów. Mimo pandemii koronawirusa rosną zyski firmy.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Procter&Gamble zwiększa wydatki marketingowe o 100 mln dolarów

Procter & Gamble Co. przekroczył prognozy analityków dotyczące właśnie zakończonego pierwszego kwartału fiskalnego. Sprzedaż organiczna w omawianym okresie wzrosła o 9 proc., do 19,3 mld dolarów, a zysk netto zwiększył się rdr o 19 proc. Firma twierdzi, że nie ma oznak, by obecna sytuacja związana z pandemią COVID-19 skłaniała konsumentów w USA do zmniejszenia wydatków na markowe produkty.

Jon Moeller, dyrektor finansowy P&G podał, że firma zwiększyła wydatki marketingowe o co najmniej 100 milionów dolarów w ostatnim kwartale. Miało to miejsce w okresie, w którym koncern bardzo mocno pilnował kosztów ogólnych, kosztów mediów, agencji i produkcji. Zaoszczędzone pieniądze przeznaczył właśnie na marketing.

- Postrzegamy to jako czas, który należy poświęcić przyszłości pod względem poziomu naszych reklam. Po pierwsze, nigdy nie konsumowano więcej mediów niż obecnie, w okresie pandemii. Po drugie, istnieje zwiększona potrzeba wydawania pieniędzy na higienę i zdrowie  - powiedział Moeller. Dodał, że z analiz firmy wynika, że jej klienci w tym trudnym okresie wcale nie ograniczyli wydatków na marki premium, takie jak Tide, Olay, Bounty i Charmin. Dlatego też koncern podniósł całoroczne prognozy dotyczące organicznego wzrostu sprzedaży z 2 proc. - 4 proc. do 4 proc.- 5 proc.

- Wydaje się, że istnieje ciągłe zainteresowanie markami, które znam i którym ufam - powiedział Moeller. - Wiele części budżetów wielu konsumentów nie jest wydawanych - pieniądze, które zazwyczaj wydają na rozrywkę, podróże, posiłki w restauracjach, odzież - dodał.

Mężczyźni, którzy częściej pracują w domu, nadal nie wydają tak dużo na maszynki do golenia Gillette, ale zostało to zrekompensowane zwiększoną sprzedażą maszynek do golenia dla kobiet Venus i odnoszących sukcesy nowych golarek elektrycznych Braun, co spowodowało wzrost segmentu pielęgnacji P&G o 6 proc.. Prawie każda inna część działalności P&G również rozwijała się dobrze, z wyjątkiem pieluch, gdzie sprzedaż wzrosła w Stanach Zjednoczonych, ale spadła w innych częściach świata. Firma P&G zwiększyła również sprzedaż środków do dezynfekcji rąk i mydła Safeguard.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące