Program „Doceń polskie”. Loża Ekspertów obradowała po raz dziewiętnasty

Smak, wygląd oraz stosunek jakości do ceny - te cechy rodzimej żywności oceniają członkowie Loży Ekspertów Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” podczas organizowanych cyklicznie audytów. Pierwsza w tym roku, a jednocześnie dziewiętnasta w historii programu, atestacja produktów spożywczych odbyła się 27 stycznia br. w Czeladzi.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Do udziału w audycie organizatorzy programu zakwalifikowali żywność z asortymentu 66 producentów reprezentujących 15 województw. Rekordzista zgłosił do oceny 12 produktów.

Warunkiem udziału w atestacji jest posiadanie tzw. polskiego akcentu - czynnika wyrażającego związek żywności z naszym krajem. Dania gotowe, nabiał, wypieki, napoje, przetwory, wędliny, owoce, słodycze, makarony, wyroby marek własnych - wszystkie artykuły spożywcze, które wzięły udział w certyfikacji wyprodukowano na terenie Polski; z rodzimych składników lub na podstawie tradycyjnej receptury. 

Każdy ze 180 wyrobów został oceniony indywidualnie przez Lożę Ekspertów, czyli grono specjalistów z branży spożywczej. Jurorzy przyznali produktom spożywczym punkty w skali od 1 do 10 za smak, wygląd, jak również stosunek jakości artykułu do jego ceny. Godło promocyjne nadawane jest tylko wyrobom, które uzyskają minimum 7,5 punktu. Żywność z maksymalnymi notami natomiast jest honorowana tytułem TOP PRODUKT. 

- Certyfikaty są nadawane na dwa lata, po upływie tego okresu wytwórca może ubiegać się o ponowne przyznanie wyróżnienia - nagrodzony wcześnie produkt jest kolejny raz sprawdzany przez Lożę Ekspertów. Jeśli wynik powtórnej certyfikacji także jest pozytywny, producent nadal może promować żywność znakiem „Doceń polskie” - wyjaśnia Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. W trakcie styczniowej certyfikacji jury oceniło raz jeszcze kilkanaście wyrobów. - O sile znaku promocyjnego świadczą również zgłoszenia od laureatów programu, którzy starają się uzyskać certyfikaty na kolejne wyroby ze swojego asortymentu - dopowiada M. Bielski.

Przeprowadzona 27 stycznia certyfikacja była pierwszą w tym roku, a zarazem dziewiętnastą w historii programu „Doceń polskie”. Zainaugurowane w 2011 roku przedsięwzięcie jest realizowane pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. 

Charakterystyki laureatów styczniowego audytu i informacje o nagrodzonych wyrobach będą publikowane na blogu programu, pod adresem blog.docenpolskie.pl. 

Kolejna, jubileuszowa, certyfikacja odbędzie się w II kwartale 2016 roku.

* * *

Autor tekstu: Anna Koza, Adventure Media Autor zdjęć: Marek Bielski, „Doceń polskie”

* * *

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie” www.docenpolskie.pl www.blog.docenpolskie.pl 

Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni. 

Twórca programu „Doceń polskie” jest  także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) - innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. 

* * *

KONTAKT: Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie” www.docenpolskie.pl

Kontakt dla mediów: Anna Koza anna.koza@adventure.media.pl Adventure Media s. c. Agencja Public Relations www.adventure.media.pl tel. 32 724 28 84 fax 32 417 01 70

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji