Z danych Nielsen Audiencje Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 2 września do 18 grudnia br. średnia widownia „Dzień dobry TVN”, nadawanego w dni powszednie o godz. 8.00, wyniosła 494 tys. osób. Przełożyło się to na 13,72 proc. udziału TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 17,63 proc. w grupie komercyjnej 16-49. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej magazyn stracił 83 tys. widzów. Wówczas śledziło go bowiem 577 tys. osób, co przełożyło się odpowiednio na 17,04 proc. i 20,17 proc. udziału.
Konkurencyjne „Pytanie na śniadanie” TVP2 w tym samym okresie miało średnio 355 tys. widzów przy udziale w rynku wynoszącym odpowiednio 10,30 proc. i 8,28 proc. Rok wcześniej program miał o 81 tys. widzów więcej - śledziło go 436 tys. osób, a jego udział wynosił odpowiednio 13,27 proc. i 10,03 proc. Magazyn ten również rozpoczyna się o godz. 8.00.

W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek „Dzień dobry TVN”, pokazany 11 listopada br., obejrzało aż 1,10 mln widzów. Było to jednak wydanie pokazane w dzień świąteczny, gdy nie było „Pytania na śniadanie”. Natomiast ten drugi magazyn największą oglądalność osiągnął 7 listopada br., gdy program śledziło 517 tys. osób.
Wydania weekendowe „Dzień dobry TVN” emitowane w soboty i niedziele o godz. 8.30 (w okresie od 31 sierpnia do 15 grudnia br.) oglądało średnio 880 tys. widzów (miały odpowiednio 14,34 proc. oraz 17,12 proc. udziału). W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. straciły one 103 tys. oglądających (rok temu śledziło je 983 tys. osób i miały 15,94 proc. oraz 17,75 proc. udziału).
Natomiast emitowane tylko w soboty (o godz. 8.00) „Pytanie na śniadanie” w badanym okresie gromadziło 516 tys. widzów (10,56 proc. oraz 7,89 proc. udziału). Magazyn ten względem analogicznego okresu ub.r. stracił 81 tys. widzów. Wówczas oglądało go 597 tys. osób, a jego udział wynosił odpowiednio 12,51 proc. oraz 10,09 proc.












