Provident sygnatariuszem „Deklaracji polskiego biznesu na rzecz zrównoważonego rozwoju”

Lider rynku pożyczkowego Provident Polska został jedną z firm-sygnatariuszy „Deklaracji Polskiego Biznesu na rzecz Zrównoważonego Rozwoju”. Podpisanie deklaracji odbyło się 24 kwietnia 2015 r. w Ministerstwie Gospodarki.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Deklaracja jest jednym z elementów projektu „Wizja Zrównoważonego Rozwoju dla Polskiego Biznesu 2050”. Jego celem jest integracja biznesu w Polsce wokół idei zrównoważonego rozwoju, wskazanie wyzwań w tym obszarze oraz wzmocnienie dialogu administracji i biznesu na rzecz wypracowania konkretnych rozwiązań dla wspierania realizacji celów rozwojowych Polski. Od 2011 roku projekt realizowany jest pod patronatem Ministerstwa Gospodarki we współpracy z Ministerstwem Środowiska, PwC i Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Przyłączenie się Provident Polska do tego projektu jest ważnym krokiem. Doskonale wpisuje się on w nasze wartości: szacunek, odpowiedzialność i przejrzystość. Stawiamy na zadowolenie i rozwój naszych pracowników, budowanie i promowanie odpowiedzialnych standardów rynkowych. Przy wyborze dostawców lub zaopatrywaniu się w produkty lub usługi uwzględniamy kwestie społeczne, etyczne oraz te związane z ochroną środowiska – podkreśla Patrycja Rogowska-Tomaszycka członek zarządu Provident Polska, Dyrektor ds. Corporate Affairs.

W ramach podpisanej deklaracji firma zobowiązuje się m.in. do tego, że swoje działania będzie opierać o szeroką współpracę, innowacyjne myślenie oraz edukację zarówno własnych pracowników jak i społeczeństwa; będzie prowadzić działalność biznesową w oparciu o zaufanie i dialog; będzie stwarzać pracownikom warunki i możliwości rozwoju. Deklaruje też, że będzie podejmować działania na rzecz zmniejszania negatywnego wpływu na środowisko; prowadzić dialog z rządem i dzielić się swoimi doświadczeniami w kwestiach istotnych dla przedsiębiorców i gospodarki, a także podnosić poziom etyki w biznesie, w tym w relacjach z wszystkimi grupami interesariuszy.

Nasze działania już są zgodne z zobowiązaniami tej deklaracji. Provident Polska od lat wspiera społeczności lokalne, budując trwałe, oparte na wzajemnym zaufaniu relacje partnerskie. Przeciwdziałamy wykluczeniu społecznemu i finansowemu rodzin, poprawiamy dostęp do edukacji ekonomicznej – dodaje Patrycja Rogowska-Tomaszycka.

Działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu wpisane są zarówno w strategię Provident Polska jak i właściciela firmy - Grupy IPF. Grupa IPF jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych oraz wchodzi w skład indeksu firm odpowiedzialnych społecznie FTSE4Good obejmującym firmy, które ponoszą zwiększone nakłady na działania z zakresu zrównoważonego rozwoju. Oznacza to, że strategia zarządzania w Spółce oparta jest na zasadach: dialogu społecznego i poszukiwaniu rozwiązań korzystnych zarówno dla firmy, jak i jej wszystkich interesariuszy: pracowników, przedstawicieli, klientów, partnerów biznesowych i społeczności lokalnych.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele