Przeglądarki internetowe: Chrome zyskuje na świecie, traci w Polsce

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w listopadzie 2018 r. zanotowała wzrost udziału w globalnym rynku. W Polsce ma natomiast za sobą czwarty kolejny miesiąc zakończony spadkiem, ale mimo to wciąż kontroluje ponad 3/4 rynku.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w listopadzie br. Chrome miał w skali globalnej 61,77 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 61,55 proc. w październiku.

Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała spadek z 15,13 proc. do 15,09 proc. rynkowego udziału, a na trzecim Firefox, ze spadkiem z 5,02 proc. do 4,92 proc.). Top 5 zamykają aplikacje UC Browser (spadek z 4,41 proc. do 4,22 proc.) i Opera (spadek z 3,16 proc. do 3,15 proc.).

grafika

Tymczasem w Polsce Chrome zanotował kolejny spadek, ale pomimo tego cały czas jest zdecydowanym liderem. Przeglądarka Google miała w listopadzie br. 76,51 proc. udziału w naszym rynku, wobec 77,04 proc. w październiku.

Daleko w tyle za Chrome są w naszym kraju konkurencyjne przeglądarki: Firefox (wzrost z 7,56 proc. do 7,69 proc.), Samsung Internet (wzrost z 4,42 proc. do 4,49 proc.), Opera (wzrost z 3,83 proc. do 4,02 proc.) oraz Safari (wzrost z 2,52 proc. do 2,57 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu