Średnia widownia "Wiadomości" TVP 1 w czerwcubr. wyniosła 3,6 mln osób, czyli była wyższa niż w analogicznymmiesiącu ub.r. o 10,17 proc. - wynika z danych AGB NielsenMedia Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Konkurencyjne "Fakty" TVN zajęły trzeciąpozycję. W ubiegłym miesiącu przyciągały 3,27 mln widzów, cooznacza wzrost o 19,5 proc. Analizując poszczególne wydania widać,że "Fakty" miały w czerwcu br. większą oglądalność od "Wiadomości"tylko cztery razy, a dziennik TVP 1 wygrywał z komercyjnymkonkurentem aż 26 razy.
Program informacyjny TVN trzeci miesiąc z rzędu miał jednakwyższy średni udział w rynku od serwisu Jedynki. Udział "Faktów" wczerwcu br. wyniósł bowiem 31,57 proc. (wzrost o 2,37 pkt. proc.),a "Wiadomości" - 31,52 proc. (spadek o 0,07 pkt. proc.).
Na drugim miejscu rankingu serwisów informacyjnych znalazł się"Teleexpress", także nadawany w Jedynce. Wubiegłym miesiącu oglądało go 3,36 mln widzów.

Czwartą lokatę zajęły natomiast "Wydarzenia"Polsatu z widownią wynosząca 2,03 mln osób (wzrost o 12,98proc.).
Piąta była "Panorama" TVP 2, której oglądalność wzrosła jednaknajbardziej w zestawieniu, bo aż o 22,43 proc. do 1,38 mln widzów.Dziennik ten zazwyczaj najwięcej tracił. Trzeba jednak dodać, że wczerwcu br. "Panorama" nadawana była początkowo o 18.30, a podkoniec miesiąc o 22.45, a rok wcześniej - tylko o 18.30.
W komercyjnej grupie docelowej (widzowie wieku 16-49lat) liderem rankingu programów informacyjnych były"Wiadomości", które uplasowały się przed "Faktami" (zazwyczaj w tejgrupie to one wygrywały). Oglądalność wszystkich dzienników poszłado góry, a najwięcej widzów, bo aż 41,7 proc., zyskała"Panorama".
Z kolei wśród osób w wieku do 16 do 49 lat zamieszkałychw miastach prym wiodły "Fakty". Najbardziej poszybowała wgórę widownia "Panorama", a jako jedyne widzów straciły"Wydarzenia".

Spośród programów publicystycznych towarzyszących czołowymdziennikom to "Fakty po Faktach" w TVN 24 oglądałow zeszłym miesiącu 360 tys. osób przy udziale w rynku wynoszącym3,17 proc. Oznacza to wzrost aż o 78 proc. w porównaniu do czerwcaub.r. Natomiast "Gość Wydarzeń" przyciągał doPolsat News 40 tys. widzów (udział stacji wynosił0,38 proc.). Miesiąc wcześniej miał 31 tys. widzów.











