Przepis na wiosenną motywację

Najnowsze badanie „Potencjał rynku świadczeń pozapłacowych”[1] pokazuje, że aż 43% firm wręcza swoim pracownikom podarunki z okazji zbliżających się Świąt Wielkiej Nocy oraz na wiosnę. Dla wielu przedsiębiorstw to idealny czas, by docenić pracowników i zainwestować m.in. w przemyślany program well-being.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W dobie nadchodzącego rynku pracownika, coraz więcej firm już dziś dba o to, by przyciągnąć najlepszych kandydatów oraz zapobiec rotacji tych najbardziej utalentowanych. Święta i wiosna to doskonały moment, by jasno zakomunikować, że pracownicy i ich indywidualne potrzeby są dla pracodawcy bardzo ważne.

Przyjazne miejsce

Istnieje wiele rozwiązań, które budują atrakcyjność firmy na rynku pracy. Istotne jest, aby odpowiadały na potrzeby wszystkich zatrudnionych.

 - Tylko przemyślane podejście do działań well-beingowych stanie się efektywnym elementem employer brandingu pracodawcy. Wszystkie firmy będące laureatami wyróżnienia Aon Hewitt Best Employer dbają o to, by tworzone przez nich środowisko pracy było przyjazne wszystkim pracownikom, niezależnie od ich potrzeb. Pakiet świadczeń pozapłacowych jest jednym z wielu jego elementów – ważne, aby w uniwersalny sposób spełniał potrzeby całego zespołu i pomagał zrównoważyć zawodowe i prywatne aspekty życia – wyjaśnia Dorota Święcka, Marketing & Communications Manager Aon Hewitt.

Zdaniem aż 40% dyrektorów HR, poziom realizowanych w ich firmach programów równoważących życie osobiste i zawodowe pracowników jest niski[2]. Z kolei równowaga między pracą, a życiem prywatnym jest najbardziej pożądana przez aż 63% pracowników[3]. Tym ważniejsze jest, aby pracodawcy, którzy zauważają trend wyraźnie wskazujący na tworzenie się rynku pracownika, szczególnie w bardzo specjalistycznych dziedzinach, dbali o stworzenie skutecznej oferty motywacyjnej.

Podarunek z ofertą well-being

Atrakcyjny podarunek dla pracownika powinien odpowiadać na jego indywidualne potrzeby i wpisywać się w kompleksowy program well-being tworzony przez firmę. Nie sposób jednak wybrać właściwy prezent dla każdego zatrudnionego z osobna. Dlatego pracodawcy szukają motywatorów uniwersalnych, spełniających oczekiwania całego zespołu, a jednocześnie trafiających w indywidualne gusta każdego pracownika. Stąd tak duża popularność Kuponów i Kart Podarunkowych Sodexo, tworzących jedyną na rynku kompleksową ofertę podarunkową, która zaspokoi potrzeby zarówno pracowników produkcyjnych, jak i umysłowych. Kupony Podarunkowe Sodexo można zrealizować aż w 50 tys. punktów usługowo-handlowych w Polsce, a Kartą Podarunkową Sodexo zapłacić w prawie 300 tys. punktów – wszędzie tam, gdzie akceptowana jest karta VISA.

W okresie Świąt Wielkiej Nocy zarówno Kuponom, jak i Kartom Podarunkowym Sodexo towarzyszy wyjątkowy zestaw gotowych materiałów wspierających kompleksowy program well-being, do pobrania na www.PrzepisNaMotywacje.sodexo.pl. Dzięki dostępnym materiałom oraz zastosowaniu rozwiązań Sodexo, firma zyska dobry start do tworzenia oferty atrakcyjnego miejsca pracy. Dodatkowo może skorzystać z wyjątkowego, indywidualnego programu wspierającego zdrowy styl życia pracowników w postaci zbilansowanej, szytej na miarę diety.

Wiosennej ofercie Kuponów oraz Kart Podarunkowych Sodexo towarzyszy także program promocji i rabatów sięgających do 55%. Dzięki nim pracownicy zadbają o zdrowie, odkryją nowe, ekologiczne smaki i odmienią swoją garderobę. 30% zniżki na całe menu w Salad Story pozwoli skorzystać z bogatej oferty zdrowych sałatek, dodatkowo do każdej sałatki można zakupić sok w specjalnej cenie 1,99 zł. Na pracowników czeka także do 70% rabatu na plan diety OXY z poradnikiem „Smak odchudzania” gratis. Bogate, wiosenne menu to nie jedyne korzyści. Zachęcając zatrudnionych do aktywności fizycznej, wraz z Kuponami i Kartami Podarunkowymi pracodawcy podarują im 50 zł rabatu na zakupy w Go Sport. O ciało można zadbać również dzięki zniżkom w drogeriach: Sephora (15% rabatu na zapachy), Yves Rocher (3 kosmetyki w cenie 2) i salonach optycznych Vision Express (promocja 15%). Z kolei 15% rabatu w Empiku pozwoli zakupić książki m.in. o zdrowym stylu życia, pełne inspirujących przepisów. Zakupy, dzięki którym ugotują ekologiczne dania według przepisów, pracownicy mogą zrobić z premią 15 lub 30 zł w Carrefour i Carrefour Market. Dodatkowe promocje czekają na nich w PromoSklepie. Pełną ofertę rabatową, z którą oszczędzą do 974 zł, znajdą na nowoczesnej stronie www.DlaCiebie.sodexo.pl oraz dzięki aplikacji mobilnej Sodexo Dla Ciebie.

Motywacja się opłaca

O fakcie, że tworzenie przemyślanego i dopasowanego do potrzeb pracowników, długofalowego programu motywacyjnego, nie jest zbędnym luksusem, ale inwestycją w rozwój firmy, nie trzeba dziś nikogo przekonywać. Certyfikat Aon Hewitt Best Employer™, prestiżowe wyróżnienie dla najlepszych na rynku pracodawców, które w 2014 r. odebrało Sodexo Benefits and Rewards Services, nie jest jedynym, ani najważniejszym jego efektem. Kluczowe jest zaangażowanie pracowników, które w Sodexo osiągnęło niespotykanie wysoki poziom 90%, między innymi dzięki przemyślanemu systemowi kafeteryjnemu i programowi well-being. Badania[4] pokazują, że przedsiębiorstwa, które znajdują się w najlepszej grupie w badanym przez Aon Hewitt obszarze zaangażowania pracowników, przynoszą o 20 milionów dolarów więcej zysku niż firmy o średnim poziomie zaangażowania personelu. Z kolei firmy uznane za najlepszych pracodawców przynoszą aż o 40 milionów dolarów więcej zysku niż te z przeciętnym poziomem zaangażowania. Pytanie brzmi dziś więc nie czy, ale jak efektywnie motywować pracowników, aby firma znalazła się w gronie najlepszych pracodawców.

[1] Badanie „Potencjał rynku świadczeń pozapłacowych”, styczeń 2015, ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards  Services

[2] Deloitte University Press / DUPress.com      

[3] Aviva Workplace Health Index, 2013

[4] „2014 Trends in Global Employee Engagement”, Aon Hewitt: przeanalizowano 284 globalne przedsiębiorstwa i skorelowano przeprowadzone w nich badania zaangażowania pracowników z lat 2010-2012 z wynikami finansowymi tych firm w 2012 r. w obszarach : wzrostu sprzedaży, marży operacyjnej oraz całkowitej stopy zwrotu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji