„Przyjaciółki 8” oglądało 2 mln widzów. Będzie dziewiąta edycja serialu

Ósmy sezon „Przyjaciółek” oglądało średnio 1,96 mln osób. W porównaniu do ub.r. produkcja straciła 60 tys. widzów, choć wzrósł jej udział w rynku. Polsat w czasie emisji serialu zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 24,48 mln zł.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Przyjaciółki 8” oglądało 2 mln widzów. Będzie dziewiąta edycja serialu
Serial „Przyjaciółki”

Z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że ósmą edycję „Przyjaciółek” (serial emitowany był w czwartki o godz. 21.10, w okresie od 1 września do 17 listopada br.) śledziło średnio 1,96 mln widzów. Przełożyło się to na 13,58 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 14,04 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,70 proc. w grupie 16-59.

Największą popularnością cieszył się finałowy odcinek serii. Obejrzało go 2,19 mln widzów.

Dla porównania, szóstą edycję serialu, pokazywaną jesienią ub.r., śledziło średnio 2,02 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 13,33 proc. oraz 12,67 proc. udziału. Oznacza to, że produkcja straciła 60 tys. widzów, choć jej udział minimalnie wzrósł w grupie 4+ (w 16-49 nastąpił spadek).

Podczas emisji „Przyjaciółek” Telewizja Polsat zajęła drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Pozycja lidera należała do TVP1, nadającej w tym czasie „Ojca Mateusza” oraz „Sprawę dla reportera”, co przełożyło się na 20,60 proc. udziału. Na trzecim miejscu znalazł się TVN („Singielka” i „Kuchenne rewolucje”; 10,80 proc.), a tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVP2 (gł. „Kochanie, ratujmy nasze dzieci” i filmy fabularne; 4,32 proc.).Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie 16-59. Z kolei w grupie 16-49 Polsat też był drugi, ale za TVN.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/1-74-mln-widzow-oglada-pierwsza-milosc-polsat-na-czele-rynku ##

Oglądalność „Przyjaciółek 8” na tle konkurencji

Wpływy z reklam wokół „Przyjaciółek 8” wyniosły 24,48 mln zł. Dla porównania, „Przyjaciółki 6” zarobiły z reklam 19,02 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Telewizja Polsat planuje na przyszły rok dziewiątą edycję serialu.

„Przyjaciółki” to opowieść o czterech kobietach. Każda z nich jest inna - różni je sytuacja życiowa i problemy, którym muszą stawić czoła. W rolę tytułowych „Przyjaciółek” wcielają się Małgorzata Socha, Joanna Liszowska, Anita Sokołowska i Magdalena Stużyńska.

Serial produkuje Akson Studio.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu