Nowa usługa o nazwie The Pact ma zagwarantować dostarczenie, w oparciu o uzgodniony zestaw wskaźników KPI, takich jak sprzedaż, pozyskanie klientów i zwrot z inwestycji w marketing cyfrowy lub zwrot klientowi 100 proc. opłaty agencyjnej i wydatków na media.
Usługa będzie obsługiwana przez Epsilon, firmę zajmującą się danymi, nabytą w zeszłym roku przez Publicis w ramach umowy o wartości 4,4 mld dolarów. Początkowo będzie skierowana do średnich firm amerykańskich o przychodach od 10 do 1 mld dolarów. Carla Serrano, CEO Publicis New York i CSO Publicis Groupe, powiedziała, że jeden na czterech liderów średnich firm obawia się, że będą mniej skuteczni w łagodzeniu kryzysu COVID-19 z powodu zwiększonej presji na gotówkę i kapitał obrotowy. - Możemy teraz podjąć dla nich wszelkie ryzyko z tej inwestycji - mówi Serrano.

Arthur Sadoun, dyrektor generalny Publicis Groupe, powiedział, że celem firmy jest partnerstwo z klientami, aby zmaksymalizować zwrot z wydatków na reklamę w związku z obecnym kryzysem COVID-19 i zapewnić, że firmy te będą gotowe do „przyspieszenia”, gdy nastąpi powrót do czasu sprzed epidemii. - Już wcześniej zastanawialiśmy się, jak możemy współpracować z klientami, aby zagwarantować im określone wyniki, wykorzystując dane Epsilon i skalę, jaką mamy w mediach. Naszym planem było wprowadzenie tego produktu tego lata, ale kiedy zobaczyliśmy, że kryzys nasila się, było jasne, że niektórzy klienci naprawdę potrzebują teraz tej usługi - powiedział.
Dodał, że The Pact ma nie tylko na celu przyciągnięcie nowych klientów, ale będzie również oferowany obecnym klientom. - Nie boimy się kanibalizacji naszej obecnej działalności, ponieważ w tej chwili najważniejsze jest dla nas pomaganie klientom w przezwyciężeniu kryzysu i budowanie zaufania do nas w przyszłości – podkreślił Sadoun.

Bryan Kennedy, dyrektor generalny firmy Epsilon, powiedział, że platforma zarządzania tożsamością CORE ID firmy Epsilon stanowi kręgosłup dla modeli The Pact AI, które „uczą się i piszą” co sekundę, wykorzystując miliardy cyfrowych sygnałów kontekstowych w celu zapewnienia publiczności, dynamicznej kreatywności oraz personalizację w skali jeden do jednego.
- Epsilon koncentruje się na opartym na danych i rozliczeniach marketingu, ale znacząca zmiana zachowań w mediach cyfrowych, którą obserwujemy w wyniku dystansu społecznego i blokad, zwiększyła cyfrowe punkty kontaktowe o ponad 20 procent, dzięki czemu nasza usługa jest jeszcze bardziej wydajna, a źródło zrozumienia i personalizacji konsumenta precyzyjne na dużą skalę - powiedział Kennedy. Dodał, że usługa została już przetestowana z niektórymi klientami i jest przekonany, że The Pact zapewni uzgodnione KPI przez co najmniej 95 proc. czasu trwania kampanii.











