PZU ogłasza nową politykę dywidendową

PZU podtrzymuje chęć wypłaty pomiędzy 50% a 100% zysku. Nowa polityka dywidendowa wprowadza równocześnie jasne i przewidywalne zasady podziału zysku.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

„Przyjęliśmy, że maksymalnie do 20% zysku będzie mogło zostać przeznaczone na rozwój organiczny oraz nie więcej niż 30% na finansowanie strategicznych transakcji fuzji i przejęć. Oznacza to, że zarząd co roku będzie rekomendował Walnemu Zgromadzeniu przeznaczanie co najmniej 50% zysku netto na wypłatę dywidendy dla akcjonariuszy. Naszą intencją jest jednak, aby ten wskaźnik był jak najwyższy.” – mówi Michał Krupiński, prezes PZU SA.

W zależności od potrzeb kapitałowych związanych z rozwojem organicznym i realizacją celów strategicznych w zakresie fuzji i przejęć do akcjonariuszy może trafiać do 100% rocznych zysków w formie dywidend, nie mniej jednak niż 50%. Nowa polityka opiera się na efektywnym zarządzaniu kapitałem, maksymalizacji stopy zwrotu z kapitału dla akcjonariuszy podmiotu dominującego (w szczególności przy zachowaniu poziomu bezpieczeństwa i utrzymaniu zasobów kapitałowych na cele strategicznego rozwoju poprzez akwizycje), utrzymaniu docelowego wskaźnika Wypłacalność II na poziomie 200% i wskaźnika dźwigni finansowej nie więcej niż 35% oraz założeniu braku emisji akcji przez PZU SA w okresie obowiązywania polityki.

Prezes PZU podkreśla: „Polityka dywidendowa stanowi ważny element Strategii PZU na lata 2016-2020. Celem zarządu jest aby PZU pozostało spółką wypłacającą atrakcyjne dywidendy w przyszłości. Osiągniemy to inwestując w rozwój organiczny i innowacje oraz realizując nasze cele strategiczne w ramach fuzji i przejęć. Chcemy przeznaczać co roku przynajmniej 50% zysku na wypłatę dywidendy. Jeżeli nie będziemy przekonani, że inwestycja pozostałej części kapitału wygeneruje oczekiwaną stopę zwrotu, będziemy rekomendować, aby ten kapitał był również dostępny dla akcjonariuszy w formie dywidendy.

Będziemy tak rozwijać Grupę, aby zapewnić akcjonariuszom PZU SA rosnący strumień dywidend.” – dodaje Prezes PZU.Ogłoszona dziś nowa polityka dywidendowa umożliwi osiąganie atrakcyjnych stóp zwrotu z inwestycji w akcje PZU oraz zapewni środki na długofalowy rozwój Grupy.

Cele strategiczne PZU do 2020 roku:

• koncentracja na wysokiej rentowności działalności ubezpieczeniowej przy jednoczesnym wzroście w wybranych segmentach rynku;• redukcja kosztów stałych o 400 mln PLN w ciągu 3 lat;• skuteczna realizacja inicjatyw wzrostowych w obszarze Zdrowie oraz Inwestycje;• zbudowanie grupy bankowej o dużej skali i rentowności;• stworzenie jednej z najbardziej innowacyjnych grup ubezpieczeniowych w Europie.

Kluczowe założenia Strategii (poziom 2020 roku):

• rentowność jednostki dominującej mierzona wskaźnikiem ROE na poziomie nie niższym niż 18% (co oznacza jeden z najwyższych wskaźników wśród konkurentów);• udział Grupy PZU w polskim rynku ubezpieczeń majątkowych nie mniejszy niż 35% oraz utrzymanie liczby klientów PZU Życie na poziomie 11 milionów;• redukcja rocznych kosztów stałych w działalności ubezpieczeniowej o 400 mln zł do końca 2018 roku (w porównaniu do 2015 roku);• osiągnięcie poziomu 100 mld zł aktywów pod zarządzaniem, w tym 50 mld zł aktywów klientów zewnętrznych (podwojenie obecnej wartości);• wzrost przychodów PZU Zdrowie z 260 mln zł w 2015 roku do 1 mld zł w 2020 roku;• budowa grupy bankowej, która znajdzie się w pierwszej piątce banków w Polsce z aktywami o wartości ponad 140 mld zł.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"