Radio 357 na Dzień Dziecka przygotowało słuchowisko „Szkoła Latania” wg komiksu Janusza Christy

Zespół Radia 357 nagrał słuchowisko „Szkoła Latania”, opartego na motywach komiksu z serii „Kajko i Kokosz” Janusza Christy. W nagraniach wzięło udział niemal 50 osób z zespołu. Premiera słuchowiska we wtorek, 1 czerwca.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
Radio 357 na Dzień Dziecka przygotowało słuchowisko „Szkoła Latania” wg komiksu Janusza Christy
Fot. Materiały prasowe

Projekt został przygotowany wspólnie z wydawnictwem Egmont i Fundacją „Kreska” im. Janusza Christy. - Podczas realizacji radiowe studio rozdzierały wrzaski zbójcerzy, okrzyki bojowe, odgłosy biesiady w karczmie. Nikt się nie oszczędzał. Sam kilka dni dochodziłem do siebie - relacjonuje Krystian Hanke, dziennikarz i członek zarządu stacji.

Fragmenty słuchowiska będą emitowane na antenie w ciągu całego dnia. Całość będzie dostępna jako podcast w zakładce Twoje 357. Natomiast tego samego dnia w wieczornym paśmie publicystycznym (godz. 21.00) Katarzyna Borowiecka wraz z gośćmi porozmawia o tym, cosprawia, że 50 lat od pierwszego wydania komiks Janusza Christy cieszy się niesłabnącą popularnością. W audycji wezmą udział: Paulina Christa - wnuczka autora, kierująca Fundacją „Kreska” im. Janusza Christy, Szymon Holcman z Kultury Gniewu oraz Tomasz Kołodziejczak z wydawnictwa Egmont Polska.

Licytacja, Top Junior i rozmowy z dziećmi

Atrakcje na 1 czerwca przygotowała też ekipa Ranka – porannego pasma emitowanego między 6.30 a 9.30. Odbędzie się aukcja charytatywna mydełek przygotowanych przez autorów porannej audycji w Radiu 357. –Nasza manufaktura mydeł zadebiutowała na początku maja. Uczyliśmy wtedy słuchaczy jak zrobić własne, ekologiczne i niepowtarzalne mydła. Podczas porannej audycji stworzyliśmy serię mydeł „Poranne Bąbelki”. Słuchacze w komentarzach zaproponowali, żeby je wystawić na licytację. Cała „rankowa” ekipa uznała, że to świetny pomysł– wyjaśnia Iza Woźniak, autorka radiowego podcastu „Mydlmy się, czyli historia naturalna”.

Zebrane środki zostaną przekazane na program stypendialny dla dzieci w trudnej sytuacji materialnej, prowadzony przez Fundację Świętego Mikołaja.

Popołudnie: finał radiowej zabawy

Redakcja Popołudniówki 357 szykuje natomiast wielki finał zabawy w stworzenie „Słownika polsko – dziecięcego”. - Odzew przerósł nasze oczekiwania. Słuchacze przesłali ponad 4 tysiące słów i zwrotów wymyślonych przez dzieci. To absolutny popis dziecięcej kreatywności. Pomysł chwycił i już myślimy jak go kontynuować – mówi Grzegorz Sajór, wydawca Popołudniówki. – Z pomocą prof. Katarzyny Kłosińskiej i Krystiana Hanke wybraliśmy 21 propozycji. Teraz Patroni Radia 357 wybiorą z nich najciekawsze słowo - dodaje. Głosowanie trwa do wtorku (1 czerwca) do godziny 16:00 i tuż po jego zakończeniu zostaną ogłoszone wyniki.

Radio 357 – rozgłośnia uruchomiona przez byłych dziennikarzy Trójki – w połowie maja br. zajęła pierwsze miejsce w rankingu serwisu crowdfundingowego Patronite.pl pod względem poziomu miesięcznego wsparcia i liczby patronów. Obecnie wspiera je ponad 31,7 tys. osób deklarowaną kwotą blisko 680 tys. zł na miesiąc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji