Raport SalesForce pokazuje priorytety w marketingu

Firma SalesForce przeprowadziła badanie z udziałem ponad 5000 marketerów z całego świata. Wyniki jednoznacznie wskazują priorytety współczesnego marketingu: potrzebę inwestowania w media społecznościowe, marketing mobilny oraz e-mail marketing.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Tegoroczny raport Salesforce „State of Marketing 2015” bazuje na opiniach i prognozach ponad 5000 marketerów. Z uzyskanych odpowiedzi widać, że wyraźnie dominuje potrzeba wzrostu inwestycji w:

·         media społecznościowe (w różne formy reklamowe),

·         aplikacje mobilne i rozwiązania do lokalizowania użytkowników urządzeń mobilnych,

·         e-mail marketing.

Zdaniem osób zarządzających obszarami marketingu, obecnie jesteśmy świadkami wielkiej zmiany – systematycznego odchodzenia od kampanii na rzecz działań skierowanych na budowanie i wykorzystywanie indywidualnych relacji firm z klientami (1 do 1). Wraz z tą zmianą coraz większego znaczenia nabiera kategoria Customer Journey (też: Customer Journey Map), która obejmuje technologie, narzędzia i metody dynamicznego tworzenia map zachowań i oczekiwań klientów, a także interakcji, w jakie wchodzą oni z firmą czy marką. 86% decydentów z obszaru marketingu uznaje Customer Journey za najwyższy priorytet, przy czym kluczowe jest tu działanie w wielu kanałach komunikacji, tak by móc kontrolować wszystkie punkty styku klientów z firmą. Zarządzanie Customer Journey w czasie rzeczywistym wymaga odpowiednich narzędzi i technologii, wśród których za najważniejsze wymienia się aplikacje mobilne, narzędzia analityczne wspierające decyzje oraz rozwiązania CRM.

Boom w socialmediach dopiero przed nami?

Badanie SalesForce pokazuje, że zdecydowana większość decydentów (84%) planuje w tym roku zwiększyć lub przynajmniej utrzymać dotychczasowe wydatki na marketing. Gros tych środków przeznaczone będzie na media społecznościowe. To właśnie ten segment odczuje najwyższy wzrost wydatków marketingowych – 70% respondentów planuje zwiększyć inwestycje w tym obszarze. Imponujący jest ogólny wzrost zainteresowania marketerów społecznościami. W ubiegłorocznym badaniu jedynie co czwarty decydent (25%) wskazał media społecznościowe za kluczową przestrzeń do promocji produktów i usług. W ostatniej edycji badania odsetek ten zwiększył się do 64%!

Bez smartfona ani rusz

Marketerzy coraz bardziej koncentrują się na zdobywaniu klientów poprzez zindywidualizowane zarządzanie interakcjami w czasie rzeczywistym. Dlatego też w strategie marketingowe na stałe już wpisane są smartfony. Wyraźnie widać ciągle rosnący apetyt na wykorzystywanie urządzeń mobilnych klientów w działaniach marketingowych. W tegorocznym badaniu 68% respondentów przyznaje, że komunikacja w kanale mobile już jest integralnym elementem ich strategii. Dla porównania – w 2014 roku taką samą deklarację złożyła niespełna połowa badanych (48%). W 2015 r. dwie trzecie marketerów zwiększy wydatki na aktywne powiadomienia (typu push) w kanale mobile. W 2014 r. plany takie miała tylko jedna trzecia badanych. Co istotne, ponad połowa decydentów (58%) planuje utworzenie w firmach specjalnych zespołów do obsługi marketingu mobilnego, podczas gdy w 2014 plany takie miało 35% badanych.

Trzeci punkt oparcia: e-mail

Raport pokazuje, że w marketingu cyfrowym wciąż rządzi e-mail. Dla 73% respondentów poczta elektroniczna to główny kanał komunikacji. Jednocześnie aż 92% badanych twierdzi, że e-mail marketing pozwala uzyskać zwrot z inwestycji (ROI). Dla blisko połowy respondentów (47%) najważniejszym miernikiem skuteczności mailingu jest CTR (Click Through Rate – czyli „klikalność” w wysłane komunikaty marketingowe). 43% decydentów za jedyną wiarygodną miarę sukcesu uznaje jednak współczynnik konwersji.

Scott McCorkle, CEO Salesforce Marketing Cloud w podsumowaniu badania stwierdził: „Marketing przyszłości zmierza w stronę budowania przez firmy spójnych map zachowań i oczekiwań klientów – Customer Journey – równocześnie w obszarach sprzedaży, marketingu i obsługi. Stąd obecnie głównym wyzwaniem pozostaje wypracowanie efektywnych i skutecznych sposobów dynamicznego personalizowania kontaktu z każdym, kto w dowolny sposób styka się z firmą lub marką. Personalizacja ta musi jednocześnie bazować na analizie działań i oczekiwań klientów w skali jednostki. Z naszego raportu wynika, że czeka nas rok, w którym przedsiębiorcy będą starali się łączyć w logiczną całość punkty na mapie potrzeb swoich klientów. Będzie to też czas wdrażania wielokanałowych metod interakcji i aktywizowania działań klientów.

Więcej danych z raportu SalesForce „State of Marketing 2015” jest dostępnych pod adresem:

O SalesForce:

SalesForce jest głównym światowym dostawcą rozwiązań informatycznych i technologii wspierających prowadzenie działalności biznesowej w Chmurze. Oferuje m.in. platformę Customer Success, która umożliwia organizacjom szybkie wdrażanie nowych sposobów kontaktu ze swoimi klientami i otoczeniem biznesowym.

Salesforce zajmuje czołowe pozycje w światowych rankingach technologicznych:

Gartner: od 8 lat Salesforce klasyfikowany jest jako lider w dziedzinie rozwiązań automatyzujących sprzedaż (SFA) – narzędzia CRM

FORBES: 1 miejsce wśród innowacyjnych firm

Więcej informacji: www.salesforce.com

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem