Dobra reklama powinna być prawdziwa, zrozumiała, zabawna i wiarygodna. Takie są wyniki badania "Reklama na co dzień" przeprowadzonego przez Taylor Nelson Sofres (w Polsce TNS OBOP) pod koniec 2002 roku w Czechach, Polsce, Słowacji i na Węgrzech. Reklama powinna być prawdziwa zdaniem 47% Polaków, 52% Czechów i 53% Słowaków, podczas gdy dla Węgrów najbardziej liczy się aspekt humorystyczny (41%). W Polsce za najmniej istotne uznane zostały cechy: "przyciągająca uwagę" oraz "wzbudzająca zainteresowanie produktem" (odpowiednio: 13% i 11%). Cechy te mają także mniejsze znaczenie w pozostałych badanych krajach. Z badania Taylor Nelson Sofres wynika ponadto, że badani w Polsce skarżą się na zbyt dużą liczbę reklam w telewizji (87%), w ulotkach przysyłanych pocztą (56%) oraz w radiu (51%). Polscy i węgierscy respondenci częściej niż nasi południowi sąsiedzi - Czesi i Słowacy - odczuwają również przesyt reklam w radiu, sklepach oraz środkach transportu. Uważamy jednak, że reklamy są rzeczą zupełnie normalną (81%), nierozerwalnie związaną z nowoczesnym życiem (76%) oraz że dzięki reklamie może istnieć wiele mediów, co pozwala na prezentowanie różnorodnych poglądów i opinii (73%). Rzadziej niż pozostali mieszkańcy krajów Europy Środkowej przyznajemy natomiast, że przekaz reklamowy dostarcza użytecznych informacji i rad (57%) oraz ułatwia robienie nam zakupów (39%). Do kupowania pod wpływem reklamy, w ciągu ostatnich trzech miesięcy, przyznaje się 32% Polaków, 41% Słowaków i 38% Czechów. Najmniejszy wpływ na decyzję o zakupie reklama wywiera na Węgrów (20%). "Reklama to dla większości Polaków trwały i naturalny element otaczającej nas rzeczywistości. Częściej jednak dostrzegamy jej przydatność w sferze gwaranta pluralizmu politycznego i rozwoju gospodarczego niż pomocy przy codziennych zakupach."- mówi Elżbieta Lenczewska - Gryma, Dyrektor Działu Badań Mediów TNS OBOP.
Senior account manager
Wirtualnemedia.pl

Dokumentalista/researcher
GPLUS PRODUCTION

Reporter/reżyser materiałów reality
GPLUS PRODUCTION

Dziennikarz-reporter RMF (Szczecin)
Grupa RMF

Technik Emisji
Telewizja Puls

Producent programów radiowych RMF FM
Grupa RMF

Specjalista ds. social media
Gremi Media

Dziennikarz ( Social Media)
Agencja Wydawniczo - Reklamowa Wprost

Reporter / Reporterka Wideo
Wirtualna Polska Media






