Reklama na co dzień - najnowsze dane

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Dobra reklama powinna być prawdziwa, zrozumiała, zabawna i wiarygodna. Takie są wyniki badania "Reklama na co dzień" przeprowadzonego przez Taylor Nelson Sofres (w Polsce TNS OBOP) pod koniec 2002 roku w Czechach, Polsce, Słowacji i na Węgrzech. Reklama powinna być prawdziwa zdaniem 47% Polaków, 52% Czechów i 53% Słowaków, podczas gdy dla Węgrów najbardziej liczy się aspekt humorystyczny (41%). W Polsce za najmniej istotne uznane zostały cechy: "przyciągająca uwagę" oraz "wzbudzająca zainteresowanie produktem" (odpowiednio: 13% i 11%). Cechy te mają także mniejsze znaczenie w pozostałych badanych krajach. Z badania Taylor Nelson Sofres wynika ponadto, że badani w Polsce skarżą się na zbyt dużą liczbę reklam w telewizji (87%), w ulotkach przysyłanych pocztą (56%) oraz w radiu (51%). Polscy i węgierscy respondenci częściej niż nasi południowi sąsiedzi - Czesi i Słowacy - odczuwają również przesyt reklam w radiu, sklepach oraz środkach transportu. Uważamy jednak, że reklamy są rzeczą zupełnie normalną (81%), nierozerwalnie związaną z nowoczesnym życiem (76%) oraz że dzięki reklamie może istnieć wiele mediów, co pozwala na prezentowanie różnorodnych poglądów i opinii (73%). Rzadziej niż pozostali mieszkańcy krajów Europy Środkowej przyznajemy natomiast, że przekaz reklamowy dostarcza użytecznych informacji i rad (57%) oraz ułatwia robienie nam zakupów (39%). Do kupowania pod wpływem reklamy, w ciągu ostatnich trzech miesięcy, przyznaje się 32% Polaków, 41% Słowaków i 38% Czechów. Najmniejszy wpływ na decyzję o zakupie reklama wywiera na Węgrów (20%). "Reklama to dla większości Polaków trwały i naturalny element otaczającej nas rzeczywistości. Częściej jednak dostrzegamy jej przydatność w sferze gwaranta pluralizmu politycznego i rozwoju gospodarczego niż pomocy przy codziennych zakupach."- mówi Elżbieta Lenczewska - Gryma, Dyrektor Działu Badań Mediów TNS OBOP.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów