Cały rynek radiowy zarobił w 2016 roku na emisji reklam ponad 6,22 mld zł. Było to 13,7 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z analizy Kantar Media przygotowanej dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów).
Liderem przychodów z reklam pozostaje RMF FM, które w skali roku zwiększyło wpływy o 22,6 proc., z 1,5 do 1,83 mld zł. Ta stacja jest też liderem słuchalności na polskim rynku radiowym, w ostatnim kwartale ub.r. była też stacją z najwyższą słuchalnością w weekendy.
Drugie miejsce na tym reklamowym podium zajmuje Radio ZET, które zarobiło rok do roku 0,9 proc. więcej - 1,08 mld zł. Trzecią lokatę utrzymuje radiowa Trójka z przychodami w wysokości 379,1 mln zł. Były one wyższe wobec 2015 roku o 38,1 proc.
Równie wysoką dynamikę osiągnęła Jedynka. Marketerzy zwiększyli wydatki reklamowe w tej stacji o 38,6 proc., z 152,9 do 211,8 mln zł. Znaczny wzrost - trzykrotnie wyższy niż cała reklama radiowa - miało radio Vox FM. Ta stacja zarobiła na reklamach w ub.r. 120,1 mln zł czyli 43,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zasieg-radia-w-polsce-w-2016-roku ##
O 16 proc. wzrosły wpływy z reklam Eski Poznań (do 71,1 mln zł) , o 14 proc. wyższe miało Złote Przeboje Poznań ( 81,9 mln zł), a o 13,4 proc. więcej zarobił Tok FM (126,3 mln zł). Ta rozgłośnia zanotowała w czwartym kwartale ub.r. najwyższy udział w historii w rynku słuchalności.
W RMF Classic reklamodawcy zwiększyli wydatki o 11,7 proc. (do 74,6 mln zł), a w Esce Warszawa – o 8,5 proc. (do 78,3 mln zł).











