Z rankingu „The Gunn Report” zbierającego dane z 45 najważniejszych konkursów reklamowych zorganizowanych w ub.r. na całym świecie wynika, że wśród spotów najwięcej nagród zdobył udostępniony w listopadzie 2013 roku klip „The Epic Split”, przygotowany przez agencję Forsman & Bodenfors dla marki Volvo. Przypomnijmy, że spot z Jean-Claude’em Van Damme’em stojącym w rozkroku między dwoma jadącymi ciężarówkami Volvo, szybko stał się materiałem wielu przeróbek i memów (obejrzyj niektóre z nich), był też jedną z najpopularniejszych w 2013 roku reklam na YouTubie (zobacz szczegóły). W zestawieniu „The Gunn Report” klip z Van Damme’em znalazł się też na drugim miejscu wśród reklam internetowych. Na trzecim miejscu tej listy uplasowały się spoty ciężarówek Volvo pod hasłem „Live Test Series”.
W konsekwencji odpowiadająca za wszystkie te reklamy agencja Forsman & Bodenfors była najczęściej nagradzaną, wyprzedzając tokijski oddział Dentsu i londyńską adam&eve DDB. Wśród sieci agencji zwyciężyła BBDO, wyprzedzając DDB i Leo Burnett, wśród domów produkcyjnych - MJZ (przed Folke Film i Outsider).

Najczęściej nagradzane były agencje z USA (przed tymi z Wielkiej Brytanii i Brazylii), a reklamodawcą - Volvo (wyprzedzając Volkswagenem i Hondę).
Najczęściej nagradzane w 2014 r. spoty
1. Volvo Trucks, „The Epic Split”Agencja: Forseman & Bodenfors

2. Harvey Nichols Christmas, „Sorry I Spent It On Myself”Agencja: adam&eve DDB

3. New Zealand Transport Agency, „Mistakes”Agencja: Clemenger BBDO
4. Guinness, „Sapeurs”Agencja: AMV/BBDO

5. Old Spice, „Mom Song”Agencja: Wieden + Kennedy

Na drugiej podstronie najczęściej nagradzane reklamy internetowe oraz prasowe i outdoorowe
Najczęściej nagradzane w 2014 r. reklamy internetowe
1. Honda Internavi, „Sound of Honda - Ayrton Senna 1989”Agencja: Dentsu (Tokyo)

2. Volvo Trucks, „The Epic Split”Agencja: Forseman & Bodenfors

3. Volvo Trucks, „Live Test Series”Agencja: Forseman & Bodenfors


Najczęściej nagradzane w 2014 r. reklamy prasowe i outdoorowe

1. Fiat, „Don't Text And Drive - Letters”Agencja: Leo Burnett Tailor Made (Sao Paulo)
1. (ex aequo) Guinness, „Draught In A Bottle - Un-Cinq”Agencja: BBDO Proximity (Singapur)
3. British Airways, „The Magic of Flying”Agencja: OgilvyOne Worldwide (London)











