Reklamy w telewizji: Castorama, Peugeot i Renault w górę, Tesco w dół

W polskiej branży handlowej i motoryzacyjnej swoje telewizyjne budżety reklamowe najbardziej zwiększyły w 2010 roku Castorama, Peugeot i Renault. Natomiast mniej niż rok wcześniej na reklamy w telewizji wydało Tesco.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wśród sieci handlowych Lidl Polska, w 2009 roku będący poza czołówką reklamodawców telewizyjnych, wskoczył na drugie miejsce rankingu. Natomiast Castorama Polska przeznaczyła na reklamy w telewizji 43 proc. więcej niż rok wcześniej, a Jeronimo Martins (właściciel sieci sklepów Biedronka) – 22 proc. więcej. Za to wydatki Tesco Polska w tym zakresie były o 5 proc. mniejsze. Liderująca w tym segmencie Metro Group (do której należą sieć hurtowni Metro & Makro Cash and Carry oraz sieci hipermarketów Real, MediaMarkt i Saturn) wydała na reklamy telewizyjne minimalnie więcej niż w 2009 roku.

Peugeot Polska tak wyraźnie zwiększył w ub.r. swój cennikowy budżet reklamowy w telewizji, że o ile rok wcześniej nie znalazł się nawet w pierwszej piątce reklamodawców z sektora motoryzacyjnego, o tyle jest liderem zestawienia za 2010 rok. Z kolei Renault Polska na reklamy w telewizji wydał w ub.r. 44 proc. więcej niż rok wcześniej, Skoda Auto Polska – 7 proc. więcej, a Fiat Auto Poland – 5 proc. więcej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"