Wpływy Grupy RMF wzrosły do 288 mln zł, a zysk netto do 147,2 mln zł

W ub.r. Grupa RMF zanotowała wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 7,8 proc. do 288,22 mln zł oraz 147,16 mln zł zysku netto (wobec 133,29 mln zł rok wcześniej). Firma zatrudniała 292 pracowników.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W ujęciu skonsolidowanym przychody sprzedażowe Grupy RMF zwiększyły się z 267,42 mln zł w 2017 roku do 288,22 mln zł w ub.r. Firma przede wszystkim sprzedaje ofertę reklamową swoich rozgłośni RMF FM, RMF Maxxx, RMF Classic i Radio 90 oraz serwisów internetowych na czele z RMF24.pl i RMFon.pl. Działa też jako broker reklamowy innych stacji.

- Rok 2018 był udany pod względem osiągniętych wyników finansowych dla spółek wchodzących w skład grupy kapitałowej RMF. W okresie silnej konkurencji na rynku reklamy radiowej, osiągnięte wyniki finansowe oraz kondycja finansowa grupy jest bardzo dobra i umożliwia dalszy rozwój grupy - skomentowano w sprawozdaniu Grupy RMF.

grafika

Równocześnie koszty operacyjne firmy poszły w górę o 5,4 proc. do 135,43 mln zł. W ub.r. były w niej zatrudnione średnio 292 osoby.

Przełożyło się to na wzrost zysku operacyjnego Grupy RMF o 3,9 proc. do 151,26 mln zł oraz zysku netto o 10,4 proc. do 147,16 mln zł. W ub.r. firma zapłaciła 1,39 mln zł podatku dochodowego, wobec 9,58 mln zł w 2017 roku (wtedy 7,77 mln zł stanowiła część odroczona).

Na koniec ub.r. miała w kasie i na rachunkach 23,39 mln zł wolnych środków, podczas gdy rok wcześnie dysponowała 20,58 mln zł.

grafika

Do grupy kapitałowej oprócz firmy Grupa RMF, która stanowi jednostkę dominującą, należą spółki Oper FM, Aida, Radio 90 i Multimedia. 99,99 proc. akcji Grupy RMF ma Bauer Media Invest, a 0,01 proc. do spółki RMF.

W ub.r. spośród jednostek powiązanych z nią Grupa RMF największe przepływy finansowe zanotowała z Wydawnictwem Bauer: 12,52 mln zł wpływów i 2,53 mln zł wydatków na usługi.

grafika

Wartość aktywów Grupy RMF zwiększyła się o 7,2 proc. do 154,71 mln zł, z czego aktywa trwałe poszły w górę z 57,77 do 59,3 mln zł.

Należności krótkoterminowe wzrosły z 64,1 do 70,56 mln zł, inwestycje krótkoterminowe - z 20,58 do 23,43 mln zł, a zobowiązania krótkoterminowe - z 55,97 do 71,22 mln zł.

grafika

Wyniki mediów publicznych w 2018 roku

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.

W 2018 r. Polskie Radio osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec ub.r. nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem. W br. planuje 62,05 mln zł straty.

W ub.r. Polska Agencja Prasowa zanotowała wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 4 proc. do 52,56 mln zł oraz 3,65 mln zł straty netto (wobec 2,04 mln zł straty rok wcześniej). Zmalały przychody ze sprzedaży serwisów ogólnoinformacyjnych i ekonomicznych oraz Centrum Prasowego, a wzrosły z PAP Foto, obsługi medialnej i wynajmu. Na koniec ub.r. firma zatrudniała 401 osób.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych