Rośnie rynek pracy dorywczej w handlu

W lipcu 2023r. wzrosła o ponad 80 proc. rok do roku liczba zleceń dla pracowników dorywczych w handlu - wynika z badania dotyczącego tzw. pracy natychmiastowej. Pracowników szukają zarówno dyskonty wielkopowierzchniowe, jak i supermarkety oraz sieciowe sklepy w galeriach handlowych - dodano.

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:
Rośnie rynek pracy dorywczej w handlu

Jak wskazano w badaniu agencji pracy natychmiastowej Tikrow, praca dorywcza na stanowisku pracownika sklepu czy magazyniera oznacza stawkę na poziomie ok. 34 zł za godzinę. Uczniowie i studenci podejmujący regularnie są w stanie np. w weekend z niedzielą handlową dorobić do 800 zł „na rękę” za trzy dniówki.

W badaniu zaznaczono, że od połowy sierpnia przez kolejne dwa miesiące sklepy wielkopowierzchniowe przeżywają oblężenie, bo Polacy wyprawiają dzieci do szkoły, a na przełomie września i października do miast wracają studenci.

"Branża handlowa w tym okresie coraz częściej wspiera się elastycznym zatrudnieniem. Tylko w lipcu br. liczba zleceń dla pracowników dorywczych wzrosła o ponad 80 proc. rok do roku. Przekłada się to na rosnący udział handlu w koszyku ofert, który stanowi dziś źródło trzech czwartych dniówek" - podano.

Jak wskazano, przełom lata i jesieni oznacza znaczny ruch w sklepach, których załogę coraz częściej stanowią pracownicy dorywczy.

Najczęściej poszukiwani przez branżę handlową są pracownicy sklepu, na których jest niemal trzy razy większe zapotrzebowanie niż rok temu, oraz magazynierzy.

"Pracownicy sklepów są poszukiwani zarówno przez ogromne dyskonty wielkopowierzchniowe, jak również przez mniejsze supermarkety czy sieciowe sklepy działające w galeriach handlowych. Zlecenia dotyczące stanowiska magazyniera generują wielkie centra logistyczne, centra handlowe oraz mniejsze magazyny obsługujące daną markę z branży retail" - podano.

Dane zebrano między lipcem 2022 r. a lipcem 2023 r.

masz / pap
Autor artykułu:
masz / pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025