
Dołącz do newslettera Wirtualne Media!
Codziennie rano
Oferty pracy
50 tysięcy subskrybentów
*Zrezygnuj w każdej chwili, nie wysyłamy spamu.
Dziękujemy za zapisanie się do newsletteraWirtualne Media
Sprawdź swoją skrzynkę odbiorczą.

28 lutego w Parlamencie Europejskim w Brukseli odbyło się spotkanie okrągłego stołu, które dotyczyło zabezpieczenia odpowiedniej infrastruktury dla rosnących ilości ładunku między Szwecją a korytarzem transportowym Bałtyk-Adriatyk; rejon korytarza rozciąga się od północnych Włoch przez Bratysławę i Wiedeń po Szczecin i Świnoujście. Parlamentarzyści dyskutowali możliwości rozszerzenia korytarza o szwedzki port Ystad, który jest najważniejszym miejscem łączącym Skandynawię z kontynentem europejskim. Rok 2017 był kolejnym rekordowym okresem dla Portu Ystad, w którym znacząco wzrósł ruch na obu trasach: Ystad - Świnoujście i Ystad - Rnne. W tym okresie na trasie Ystad - Świnoujście przetransportowano 3 371 713 ton ładunku cargo, co stanowi wzrost o 3, 8% w porównaniu do 2016 r., a także 240 916 naczep, co stanowi wzrost o 10, 3%. Ilości ładunków transportowanych pomiędzy Portem Ystad i Świnoujście zwiększa się od lat, a prognozy wskazują, że ich liczba będzie nadal rosnąć. "Dzisiejsze spotkanie było dużym krokiem naprzód dla Port of Ystad i cieszymy się, że sukces portu został zauważony w Brukseli. Nasze kwestie zostały omówione w sercu UE i przyjęte z dużym zainteresowaniem ", komentuje Björn Boström, dyrektor generalny Port of Ystad. W podsumowaniu panelu dyskusyjnym przedstawiciele Komisji Europejskiej stwierdzili, że port w Ystad jest poważanym kandydatem do włączenia go do grupy kluczowych portów korytarza transportowego. Możliwe jest dodatkowe wsparcie dla portu ze względu na jego dynamiczny rozwój oraz zrównoważone działania z poszanowaniem środowiska, w którym działa. "Rozbudowa korytarza transportowego o port Ystad i Skandynawię jest bardzo korzystnym rozwiązaniem dla wszystkich. Biorąc pod uwagę wzrost ruchu towarowego, jaki odnotowaliśmy w ostatnich latach oraz rozwój krajów nadbałtyckich, wszystkie strony będą musiały zainwestować dużo, aby zaspokoić przyszłe potrzeby infrastrukturalne ", podsumowuje Björn Bostrom.

Wirtualnemedia.pl

GPLUS PRODUCTION

GPLUS PRODUCTION

Grupa RMF

Telewizja Puls

Grupa RMF

Gremi Media

Agencja Wydawniczo - Reklamowa Wprost

Wirtualna Polska Media
