Rynek dóbr luksusowych wart 260 mld euro, wzrost napędzają Chińczycy

W tym roku wartość globalnego rynku osobistych dóbr luksusowych ma wzrosnąć o 6 proc. do 260 mld euro, wynika z raportu firmy doradczej Bain & Co i mediolańskiej agencji Fondazione Altagamma. Na najbliższe lata analitycy przewidują wzrost w tempie 3-5 proc. rocznie, głównie za sprawą niesłabnącego popytu na rynku chińskim.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Rynek dóbr luksusowych wart 260 mld euro, wzrost napędzają Chińczycy

260 mld euro to wartość rynku dóbr luksusowych z kategorii biżuteria, zegarki, czy odzież. Jeśli doliczyć do tego ekskluzywne nieruchomości, środki transportu (samochody, odrzutowce, jachty), podróże czy kolekcje sztuki, to całkowita wartość tego rynku wzrasta do 1,2 bln euro.

Jak pokazuje badanie Bain & Co, w 2025 wartość rynku dóbr luksusowych może sięgnąć 320-365 mld euro.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rynek-aut-luksusowych-w-polsce-raport ##

Procentowo największą wartość w branży dóbr luksusowych ma segment samochodów i jachtów, jednak trend jest tutaj spadkowy. Najszybciej rośnie za to segment osobistych przedmiotów luksusowych, np. biżuterii, ubrań, dodatków itp.

grafika

Chińczycy zakochali się w luksusie

Popyt na dobra luksusowe nieprzerwanie generują konsumenci z Chin. Z szacunków Bain & Co. wynika, że ich udział w globalnych wydatkach zwiększy się do 2025 z obecnych 32 proc. do 45 proc. Mieszkańcy Państwa Środka będą wydawali na luksus coraz więcej we własnym kraju. Ocenia się, że w 2025 zakupy dokonywane w Chinach będą stanowić połowę wydatków, jakie obywatele przeznaczą na luksus.

W roku 2017 wydatki Chińczyków na dobra luksusowe w skali całego świata stanowiły 32 proc. Do 2025 roku udział ten ma wzrosnąć do 46 proc. Spadnie natomiast globalny udział w wydatkach mieszkańców USA (z 22 proc. do 17 proc.) oraz Europy (z 18 proc. do 14 proc.).

grafika

Europa wydaje na luksus mniej

W skali roku mniej na dobra luksusowe wydadzą mieszkańcy krajów Europy Zachodniej. Aż o 13 proc. mniej niż w roku 2017, w tym na luksus wydali Niemcy, a o 10 proc. mniej Brytyjczycy. o 9 proc. mniej na dobra luksusowe wydadzą w tym roku Hiszpanie, a o 5 proc. mniej Włosi. Jedynie we Francji analitycy Bain & Co. prognozują wzrost o 2 proc.

grafika

Eksperci Bain & Co. w raporcie zwracają uwagę na zachodzące zmiany w branży dóbr luksusowych. Część z nich to efekt wpływu nowych technologii, a część ewolucji w zachowaniach konsumentów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ile-jest-wart-rynek-dobr-luksusowych-w-polsce-raport ##

E-commerce otwiera się na dobra luksusowe

Wpływ technologii widać m.in. w rosnącej popularności e-handlu. Wartość sprzedaży przez internet wzrosła w tym roku do 27 mld euro, co stanowi około 10 proc. całkowitej sprzedaży dóbr luksusowych.

Analitycy Bain & Co. prognozują kontynuację tego trendu - w 2025 zakupy w sieci będą stanowić około jednej czwartej całkowitej sprzedaży. Coraz więcej zakupów, nawet dokonywanych stacjonarnie, będzie odbywać się przy udziale technologii.

Nowe rodzaje płatności, wirtualna rzeczywistość i IoT (internet rzeczy), to tylko niektóre z trendów, z którymi będą musieli zmierzyć się producenci dóbr luksusowych.

- Nowe technologie to oczywiście nowe możliwości dotarcia do klientów. Marki luksusowe zrozumiały to dosyć późno i teraz walczą o to, by nadrabiać zaległości. Dzisiejszy klient oczekuje daleko idącej personalizacji usług oraz spójnego doświadczenia zakupowego między kanałem stacjonarnym i internetowym - powiedział Jacek Poświata, dyrektor zarządzający Bain & Company Poland/CEE.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklama-online-dobr-luksusowych-raport ##

Młodsi się bogacą

Konsumenci dóbr luksusowych są też coraz młodsi. W 2025 roku już ponad połowę klientów będą stanowiły osoby urodzone w latach dziewięćdziesiątych i później, czyli należące do pokolenia Y i Z.

- Preferencje zakupowe Pokolenia Y i Z różnią się od tego, do czego są przyzwyczajone marki luksusowe. Młodsi klienci oczekują innowacji nie tylko w obszarze produktów, ale też w dziedzinie komunikacji z marką. Nie są jednak lojalni – powiedziała Katarzyna Wal, konsultantka Bain & Company Poland/CEE.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online