Rynek reklamowy ma zyskać 9,2 proc. W internecie wzrost dużo wyższy niż w telewizji i radiu

Według agencji mediowej dentsu w tym roku globalne wydatki reklamowe zwiększą się o 9,2 proc. do 745 mld dolarów. W kolejnych latach zdecydowanie najmocniej będzie rosła reklama internetowa, natomiast udział reklamy telewizyjnej zmaleje do 25 proc. w 2024 roku.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Rynek reklamowy ma zyskać 9,2 proc. W internecie wzrost dużo wyższy niż w telewizji i radiu
fot. Shutterstock.com

dentsu prognozuje, że w pierwszym kwartale br. globalna wartość rynku reklamowego zwiększy się o 8,9 proc. (m.in. w związku z wydatkami przy zimowych igrzyskach olimpijskich), w drugim kwartale - o 10,3 proc., w trzecim - o 10,7 proc., a w czwartym - o 9,2 proc.

W całym roku w Indiach wydatki mają wzrosnąć o 14,6 proc., w USA - o 14 proc., a w Europie Środkowo-Wschodniej - o 11,4 proc.

- W 2021 nie dało się nie zauważyć wyhamowania rynku reklamy w całym regionie CEE (w 2021 r. wzrost dentsu w CEE 23,1%), nie mniej jednak cały czas rozwija się on szybciej niż przed pandemią (w 2019 r. wzrost 8,4%). W 2022 roku rynek reklamy w CEE wyniesie 18,6 miliarda dolarów, a wyłączając Rosję, 10,2 miliarda dolarów - dodaje Sławomir Stępniewski, CEO dentsu Polska i CEE.

Według agencji w całym 2023 roku nastąpi wzrost o 4,6 proc. do 778,9 mld dolarów, a w 2024 - o 5,8 proc. do 824,2 mld.

Internet zwiększy przewagę reklamową nad telewizją

Z dwóch głównych kanałów marketingowych dużo wyższe wzrosty inwestycji reklamowych będzie osiągał internet. Przy czy nie zbliżą się one do dynamiki z ub.r., kiedy wartość reklamy internetowej zwiększyła się aż o 29,1 proc., a jej udział w całym rynku - do 52,9 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rynek-reklamy-bedzie-rosl-o-6-9-proc-social-media-i-wyszukiwarki-wyprzedza-telewizje,7170073215015041a ##

W br. nakłady reklamowe w sieci mają wzrosnąć o 14,8 proc., w 2023 roku - o 8,1 proc., a w 2024 roku - o 9,4 proc. do 483,1 mln dolarów. W efekcie ich udział ma pójść w górę z 55,5 proc. w br. do 59,4 proc. w 2024 roku.

- W 2022 roku większa część światowego tortu będzie należeć do reklamy cyfrowej. Dla rynku to moment przełomowy, ponieważ nigdy wcześniej digital nie osiągnął tak dużej przewagi na rynku reklamy. W 2019 roku ta wartość wynosiła 43,2 proc., jednak jak widzimy, pandemia gwałtownie przyspieszyła ten wzrost. Szacujemy, że za dwa lata jego wartość wzrośnie o 79,2 miliarda dolarów i jeszcze bardziej umocni się pozycja reklamy cyfrowej na świecie - komentuje Sławomir Stępniewski.

Reklama w telewizji linerarnej będzie zyskiwać dużo mniej: w br. wzrost o 3,8 proc. do 197,8 mld dolarów, w przyszłym - jedynie o 0,1 mld dolarów, a w 2024 roku - o 2,4 proc. do 202,6 mld dolarów. W konsekwencji udział telewizji w rynku reklamowym ma zmaleć z 28,3 proc. w ub.r. do 24,9 proc. w 2024 roku.

grafika

Kina odżyją po lockdownach

Procentowo najmocniej ma urosnąć w br. wartość reklamy kinowej - o 23,4 proc. do 2,5 mld dolarów. Nakłady na reklamy outdoorowe według dentsu zwiększą się w br. o 12,8 proc. do 40,6 mld dolarów, a wraz ze wzrostem o19,4 proc. w ub.r. odrobią z nawiązką spadek o 19,7 proc. w 2020 roku.

W radiu dynamika inwestycji reklamowych będzie jeszcze mniejsza niż w telewizji: 2 proc. w br., 0,3 proc. w przyszłym roku i 0,7 proc. w 2024 roku. Natomiast nakłady reklamowe w gazetach i czasopismach będą dalej maleć, po 3-8 proc. rocznie.

grafika

Sektor turystyczny ma zwiększyć w br. wydatki reklamowe o 10,3 proc., w związku z odżyciem branży po zeszłorocznych ograniczeniach w podróżowaniu.

Natomiast inwestycje sektora motoryzacyjnego według prognozy wzrosną o 7,6 proc., mniej niż w ub.r. (11,5 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online