W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,81 mln spotów reklamowych, o 5,34 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 17,42 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 16,46 tys. godzin).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-lipiec-2018-polsat-liderem-mundial-hitem,7171410604811905a ##
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 1,60 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 9,60 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 234,57 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 4,32 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 19,53 proc. do 162,07 mln zł.
Podium uzupełnia TVP1 (100,61 mln zł; wzrost o 82,38 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP2 (57,17 mln zł; + 25,05 proc.).
Duże wzrosty wpływów reklamowych kanałów Telewizji Polskiej wynikają z tego, że stacje te w zeszłym miesiącu relacjonowały mundial. Tylko na wszystkich meczach i studiach pokazywanych wokół spotkań piłkarskich rozgrywek Jedynka zarobiła 163,06 mln zł, Dwójka - 40,03 mln, a TVP Sport - 29,31 mln (w okresie od 14 czerwca do 15 lipca br.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TV4 z wpływami na poziomie 29,17 mln zł i spadkiem o 29,03 proc. - największym w top 20.

16. miejsce zajął Nick Jr, który zanotował największy wzrost w top 20 - wynoszący 257,51 proc. do 16,32 mln zł.
Najwięcej na reklamę w telewizji - 67,46 mln zł - w lipcu 2018 roku wydała firma Procter & Gamble. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 66,89 proc. Kolejne miejsca zajęły: Pepsico (46,55 mln zł; do góry o 23,20 proc.) i Unilever (45,69 mln zł; - 0,23 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.











