Rynek reklamy zewnętrznej

Początek tego roku to dla branży prawdziwa bonanza. Według firmy badawczej Media Watch, rynek outdooru wzrósł w styczniu i lutym o 30 proc.

Puls Biznesu
Puls Biznesu
Udostępnij artykuł:

Tak wygląda pierwszy kwartał w Ströer Polska, Clear Channel Poland i Cityboard Media. News Outdoor Poland rośnie prawie 20 proc. Wybija się AMS. Należąca do Agory największa firma reklamy zewnętrznej przewiduje, że jej obroty zwiększą się o ponad 50 proc. w porównaniu z 20,6 mln zł w pierwszym kwartale 2004 r. AMS korzysta jednak na reklamach zamawianych w ramach grupy, co może sztucznie zawyżać przychody. Wzrost gospodarczy i rosnący optymizm konsumentów poprawiają wyniki branży, ale wydaje się, że poszerzenie rynku to także efekt poprawy jakości oferty. Outdoor staje się medium coraz bardziej popularnym i znaczącym. Wzrost obrotów to głównie zasługa nowych budżetów. Pomaga też skrócenie typowej kampanii z miesiąca do dwóch tygodni. Szefowie największych firm outdoorowych optymistycznie, ale bez entuzjazmu patrzą na dalszą część roku. Większość spodziewa się poprawy o 7-8 proc., czyli mniejszej niż 18-proc. wzrost w 2004 r. Jedynie Clear Channel i Cityboard Media liczą na kilkunastoprocentową dynamikę. Sytuacja w branży będzie zależała od kalendarza wyborczego.

Puls Biznesu
Autor artykułu:
Puls Biznesu
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"