Rosną przychody serwisów AVoD. W 2027 roku 70 mld dolarów

Rynek serwisów streamingowych funkcjonujących w modelu AVoD dynamicznie się rozwija, a branża reklamowa jest coraz bardziej nim zainteresowana - wynika z prognoz Digital TV Research. Według analityków do 2027 roku przychody platform AVoD osiągną poziom 70 mld dolarów, zaś największa część tych wpływów przypadnie na Stany Zjednoczone.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Model AVoD obejmuje serwisy streamingowe, które w swojej ofercie mają możliwość korzystania z konkretnych treści za darmo w zamian za konieczność oglądania reklam. W stronę powiązania wyświetlania filmów, programów czy seriali z emisją reklam podąża coraz więcej platform streamingowych, niedawno plany w tym zakresie ujawnił także Netflix.

AVoD na fali

Według brytyjskiej firmy Digital TV Research rynek AVoD będzie się dynamicznie rozwijał. Zgodnie z prognozami przychody tych platform wzrosną do 70 mld dol. w 2027 r., czyli ponad dwukrotnie więcej w porównaniu z 33 mld dol. w 2021 r.

Według analityków największe przychody z rynku AVoD będą generowane w Stanach Zjednoczonych, do 2027 r. będą one stanowiły 46 proc. światowych wpływów w tym zakresie, w porównaniu z 39 proc. w 2021 r.

 - Przychody z AVoD w USA wzrosną do 2027 r. o 19 mld dol. do 31 mld, pozostając zdecydowanie największym rynkiem dla tego modelu. Stany Zjednoczone mają zdecydowanie najbardziej wyrafinowaną branżę reklamową na świecie, a ponadto oferta AVoD jest w USA większa niż gdziekolwiek indziej – zaznacza w komunikacie Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research.

Na drugim miejscu znajdują się Chiny, które w br. osiągną udział 6,4 proc. w globalnych przychodach z AVoD, a w roku 2026 – 8,5 proc.

Digital TV Research twierdzi jednak, że przychody w Chinach spadły w 2020 r. z powodu spowolnienia gospodarczego i kraj ten będzie potrzebował czasu do 2024 r., aby poprawić wynik z roku 2019. Według badań wpływ na przychody miało również ograniczenia wprowadzone przez rząd, co spowodowało zmniejszenie liczby programów typu reality show na platformach OTT oraz spadek popytu ze strony widzów.

Wielka Brytania, Japonia i Indie zajmują odpowiednio trzecie, czwarte i piąte miejsce pod względem globalnych przychodów z AVoD, przy czym udział Wielkiej Brytanii w rynku w 2026 r. ma wynieść 3,1 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska