Rynek wyrobów czekoladowych wzrósł o 6,4% r/r w IV 2011 - III 2012 r.

Wartość polskiego rynku wyrobów czekoladowych wzrosła o 6,4% r/r do 4997 mln zł w okresie kwiecień 2011 r. - marzec 2012 r., wynika z danych firmy Nielsen, cytowanych przez "Rzeczpospolitą". W tym czasie rynek cukierków odnotował spadek o 1,7% r/r do 1039,6 mln zł.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

Zdaniem ekspertów w tym roku priorytetem dla producentów słodyczy będzie utrzymanie rentowności na przyzwoitych poziomach, podaje gazeta.

"Rosnąca konkurencja zmusza firmy do optymalizacji kosztów, a to z kolei sprzyja inwestycjom zwiększającym efektywność produkcji. Dobrym przykładem jest Wawel, który w ostatnich latach znacząco zwiększył moce w zakładzie w Dobczycach. I szykuje się do kolejnych inwestycji o wartości 40 mln zł" - czytamy też w "Rz".

Według Nielsena, największy udział w rynku czekolady mają batony i wafle (34,4%), a kolejne miejsca zajmują: praliny (28,5%), czekolady (27,0%) oraz draże (5,5%).

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały