„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w I kwartale 2015 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 9 941 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący aż 32,51 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W I kwartale 2014 roku dziennik ten był drugi.
Natomiast na drugą pozycję z pierwszej w badanym okresie spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 8 884 egz., czyli o 2,77 proc. mniejszym niż rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 13,01 proc. do 2 788 egz.
Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 55,01 proc., osiągnęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication) plasująca się oczko niżej z wynikiem 1 871 egz. (dziennik ten awansował z miejsca piątego). Tytuł ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 38,14 proc. Od lutego ub.r. „Parkiet” oferuje dostęp do elektronicznej wersji gazety już w wieczór poprzedzający pojawienie się numeru w kioskach.

W I kwartale 2015 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza” (Agora), której wynik w porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku zmalał o 18,63 proc. i wyniósł 834 egz.
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w I kwartale br. należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 975 egz., po największym wzroście w rankingu wynoszącym 3 382,14 proc. W I kwartale ub.r. tytuł ten był 19.
Drugie miejsce zajął „Głos - Dziennik Pomorza” (Polskapresse), który rok wcześniej był dziesiąty. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 542 egz., po wzroście o 586,08 proc.
Z dziewiątej na trzecią lokatę awansowała „Gazeta Pomorska” (Polska Press Grupa), której średni wynik e-wydań zwiększył się o 388,76 proc. do 435 egz.

Największy spadek odnotował „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca pierwszego na 6. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 63,99 proc. i ostatecznie wyniósł 296 egz.
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.











