Saszetki, sticki i mini słoiki – zalety produktów porcjowanych

Produkty porcjowane kojarzą się przede wszystkim z najwyższym poziomem higieny i bezpieczeństwa serwowania. Ale to zaledwie początek listy korzyści z ich używania. Umożliwiają również ekonomiczne zarządzanie i łatwe szacowanie kosztów, wygodę wydawania i użytkowania, eliminację dodatkowego serwisu oraz zapewniają zachowanie estetyki w miejscu, gdzie są podawane.  Branża HoReCa nie od dziś docenia wymienione zalety, ale i fakt, że wybrani dostawcy oferują również możliwość brandowania takich produktów własnym logo. Wszystko to sprawia, że producenci dzielą na porcje coraz więcej artykułów spożywczych i higienicznych, a lokale gastronomiczne, hotele i firmy cateringowe coraz chętniej poszerzają swój asortyment o kolejne produkty tego typu.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Ekonomiczne zarządzanie produktem

Największą zaletą produktów porcjowanych jest to, że zawsze wiemy ile sztuk danego artykułu mamy. W branży HoReCa to wiedza w zasadzie bezcenna. Możliwość szybkiej inwentaryzacji znacznie ułatwia pracę i pozwala prosto oraz precyzyjnie kontrolować zaopatrzenie. Wiedząc, ile sztuk danego produktu mamy, możemy oszacować jakiej liczbie klientów jesteśmy w stanie go wydać. Tym samym używanie produktów porcjowanych umożliwia stałą kontrolę nad zbytem i realnym zapotrzebowaniem. Ekonomiczne zarządzanie produktem ma również ogromne przełożenie na czas pracy, co potwierdza Joanna Łuczyńska – Reczek – Menedżer Gastronomii w Qubus Hotel – Produkty porcjowane upraszczają pracę w wielu aspektach, gdyż są łatwo policzalne. To znacznie ułatwia inwentaryzację, ponieważ nie trzeba ich ważyć i przekładać.

Łatwe szacowanie kosztów i generowanie oszczędności

Znając liczbę gości – maksymalne obłożenie hotelu czy restauracji, liczbę gości na bankiecie – z łatwością możemy oszacować, ile porcji danego artykułu potrzebujemy. I o ile przeniesienie potem takiej wiedzy na produkty w opakowaniach zbiorczych (wielokilogramowych czy wielolitrowych) jest sporym wyzwaniem, o tyle w przypadku produktów porcjowanych nie stanowi najmniejszego problemu. Szybko więc zyskujemy wiedzę o kosztach jakie ponieśliśmy lub jakie poniesiemy. Saszetki, sticki, słoiczki i inne opakowania podzielone dają także znacznie większą możliwość oszczędzania samego produktu. Wszystko to, co nie zostało wykorzystane przez gości, a nie zostało otwarte, może powrócić na stół kolejnego dnia. Używając produktów porcjowanych oszczędzamy, jak zostało to już powiedziane, również bezcenny w gastronomii czas. Z punktu widzenia kuchni najważniejsze jest to, że [produkty porcjowane] przez długi czas utrzymują dobrą jakość, nie wymagają obróbki, czyli na przykład dekorowania. Dzięki temu łatwo i wygodnie się je serwuje, a przy tym wyglądają bardzo zachęcająco, nie wysychają i nie sprawiają wrażenia produktu z dnia wczorajszego – kontynuuje Joanna Łuczyńska – Reczek. Brak dodatkowej obróbki oznacza, że produkty porcjowane mogą być bardzo szybko wydane, co jest niezmiernie istotne przy dużym ruchu w restauracji lub sporym obłożeniu hotelu. Takie usprawnienie w pracy, niezależnie od wielkości lokalu gastronomicznego czy obiektu noclegowego jest wprost nie do przecenienia.

Porcjowanie a wizerunek

Warto dodać, że produkty porcjowane są synonimem estetycznego podawania, a estetyka mocno rzutuje na wizerunek firmy z branży HoReCa. Używając produktów porcjowanych sygnalizujemy gościom, że ważna jest dla nas nie tylko higiena i bezpieczeństwo, ale również praktyczność, która jest synonimem łatwego użytkowania. Südzucker Polska S.A. oferuje szeroki wybór produktów porcjowanych w atrakcyjnej szacie graficznej. Dodatkowo na życzenie klienta realizuje zamówienia z indywidualnym nadrukiem. Jest to doskonały sposób na promocję i budowanie lojalności klienta. Posiadanie w swoim asortymencie artykułów spożywczych z własnym logo, bez wątpienia świadczy o unikatowości lokalu, a co za tym idzie, podnosi jego prestiż – podsumowuje temat wizerunku Beatrycze Grela – Dyrektor ds. Marketingu w Südzucker Polska S.A.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"