Scania One – nowa cyfrowa platforma usług łączności floty

Scania One to nowa cyfrowa platforma skupiająca usługi z zakresu telematyki. Rozwiązanie jest przeznaczone dla kierowców oraz właścicieli flot i zostało zaprezentowane podczas Mobile World Congress. Obecnie po drogach porusza się ćwierć miliona pojazdów Scania połączonych w ramach sieci przesyłania danych.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Za pośrednictwem Scania One posiadacze flot i kierowcy uzyskują dostęp do najnowszych usług, usprawniających i ułatwiających wykonywanie zadań transportowych. Platforma jest wygodnym rozwiązaniem dla użytkowników obecnych i przyszłych usług Scania, dostępnym za pomocą tabletu z systemem Android.

Scania One pozwala na płynną i skuteczną integrację obecnych i przyszłych usług w ramach jednego środowiska. Jestem przekonany, że usługi te wspólnie przyczynią się do znacznego wzrostu wydajności i obrotów przewoźników – komentuje Christian Levin, wiceprezes i dyrektor marketingu Scania.

Scania One korzysta z oprogramowania firmy Ericsson. Platforma została zaprojektowana z myślą o zróżnicowanych potrzebach posiadaczy flot i kierowców, związanych z eksploatacją pojazdów, obsługą zleceń oraz osobistych preferencjach użytkowników. Dzięki niej kierowcy mogą korzystać z  wszystkich aplikacji, jakich używa firma transportowa na jednym urządzeniu, specjalnie opracowanym tablecie.

Jednym z elementów Scania One jest Scania Fleet Management, kompleksowy system do monitorowania pojazdów i analizy danych, który daje użytkownikowi pełen wgląd w informacje na temat swojej floty i kierowców. Scania Fleet Management pozwala na analizę zmian wydajności floty z uwzględnieniem najważniejszych czynników wpływających na koszty, w tym spalania oraz sposobu eksploatacji pojazdu. System jest też bardzo pomocny w planowaniu pracy pojazdów, dostarczając informacje o ich położeniu i zbliżających się terminie prac serwisowych.

Dla wygody użytkowników eksperci Scania udostępnili również intuicyjną aplikację Fleet Performance, która umożliwia dostęp do najbardziej istotnych danych z systemu Scania Fleet Management.

Scania One obejmuje takie funkcje, jak:

Codzienna inspekcja – przegląd czynności, które należy wykonać przed wyruszeniem w drogę, niezależnie od typu pojazdu i naczepy. Funkcja pozwala na systematyczną kontrolę pojazdu, co stanowi podstawę do planowania kolejnej wizyty w serwisie.

Scania Assistance – umożliwia kierowcy skontaktowanie się z serwisem i przekazanie pozycji pojazdu w celu przeprowadzenia szybkiej naprawy na drodze lub w warsztacie.

Przewodnik – interaktywne narzędzie, które umożliwia kierowcy zapoznanie się z podstawowymi funkcjami pojazdu. Za pomocą aparatu urządzenia mobilnego można zrobić zdjęcia symboli znajdujących się na tablicy rozdzielczej i poznać ich działanie, czytając opis lub oglądając film.

Kolejne funkcje Scania One będą systematycznie dodawane. W efekcie powstanie platforma  dla zoptymalizowanych i wydajnych usług przewozowych.

Scania One może współpracować z opartą na „chmurze” platformą RIO stworzoną przez Volkswagen Truck & Bus GmbH. Dzięki temu użytkownicy mogą skorzystać z dodatkowych usług.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"