Crowdfunding to forma finansowania różnych projektów przez społeczność, która jest lub zostanie wokół tych projektów zorganizowana. Przedsięwzięcie jest w takim przypadku finansowane poprzez dużą liczbę drobnych, jednorazowych wpłat.
- Crowdfunding znakomicie spełnia rolę agregatora społeczności i daje świetny feedback na temat oczekiwań potencjalnych odbiorców. Jak się okazuje - może to być niezwykle przydatne narzędzie przy planowaniu wprowadzania tytułu prasowego na rynek - przekonuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Robert Łapiński, szef firmy Idea Ahead, która będzie wydawcą „Secret Service”.
Akcja zbierania funduszy na reaktywację pisma ruszyła w nocy z 14 na 15 lipca br. w serwisie Polakpotrafi.pl. Wsparcie w wysokości 9 zł oznacza nagrodę w postaci pierwszego numeru „Secret Service” w postaci pliku pdf, zaś 16 zł pozwala na otrzymanie numeru w formie drukowanej. Wariantów wsparcia wydawcy jest jeszcze kilkanaście - najdroższy za 800 zł, poza pierwszym numerem w druku, obejmuje specjalnie zaprojektowaną grafikę z dedykacją, a także podziękowanie w drukowanym magazynie i na stronie internetowej.

Zbiórka funduszy ma potrwać do 28 sierpnia br., a wydawca planował uzbieranie za pomocą crowdfundingu 93 tys. zł. Wczoraj wieczorem na liczniku było już niemal 116 tys. zł. Na wpłacenie pieniędzy zdecydowało się prawie 1700 osób.
- Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni reakcją społeczności. Daje to nam satysfakcję i świadomość, że jest dla nas miejsce na rynku - komentuje Łapiński.
Nowy „Secret Service” będzie kwartalnikiem. Jak już podawaliśmy, w piśmie znajdziemy recenzje nowych gier, teksty publicystyczne, wywiady z legendarnymi twórcami gier, materiały z gatunku retro czy felietony znanych osób z branży. Będą w nim też poruszane tematy popkulturowe - zahaczające o gry (więcej na ten temat).
Redaktorem naczelnym pisma został Piotr Mańkowski, wieloletni dziennikarz dawnego „Secret Service”, „Resetu”, a także autor m. in. książki “Cyfrowe Marzenia”. Dyrektorem artystycznym tytułu będzie Waldemar Nowak, współzałożyciel „Secret Service”, a wcześniej też pisma „Top Secret”. Dla magazynu pisać będzie kilkanaście osób.

Kiedy reaktywowany „Secret Service” wejdzie na rynek? - Dokładna data nie jest jeszcze ustalona, na pewno będzie to latem tego roku - mówi Robert Łapiński. Nie ujawnia, jaki będzie nakład i cena pisma - Te informacje są jeszcze w trakcie doprecyzowania i mocno zależą od dalszego przebiegu kampanii na PolakPotrafi.pl - wyjaśnia.











