W marcu br. serwis Bezuzyteczna.pl odwiedziło 2,1 mln internautów, którzy wykonali prawie 130 mln odsłon krajowych, a każdy korzystał z niego średnio przez godzinę i 34:18 minut - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Demotywatory.pl i Kwejk.pl przy nieznacznie mniejszej liczbie użytkowników (odpowiednio 2,09 i 2 mln) zanotowały dużo więcej odsłon krajowych (156,2 i 235,8 mln), a średni czas korzystania z Kwejka wyniósł dwie godziny i 20:04 minut.
Dalsze serwisy z zabawnymi tekstami, grafikami i klipami są dużo mniej popularne. Po ponad milionie użytkowników miały w marcu Jeja.pl, Joemonster.org (należący do Grupy Demotowatory.pl), Wikia.com i Wiocha.pl, więcej niż 100 mln odsłon zanotował w tej grupie tylko Joemonster.org, a po ponad godzinie średniego czasu korzystania przez odwiedzającego - Joemonster.org i Wiocha.pl.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-marcu-2015-roku ##
Wikia.com, Repostuj.pl i Zainspiruj.pl nie są w Megapanelu oskryptowane, więc określono jedynie liczby ich użytkowników i zasięgi.
Bezuzyteczna.pl w skali roku zyskała 622,7 tys. użytkowników (to wzrost o 42,1 proc.), dzięki czemu po raz pierwszy pod tym względem wyprzedziła Demotywatory i Kwejk, które zanotowały spadki o 488,3 i 457,6 tys. (czyli o 19 i 18,6 proc.). Jednocześnie Demotywatory zanotowały o 29 mln odsłon krajowych więcej niż przed rokiem (22,8 proc. w górę) i minimalnie dłuższy średni czas korzystania (Kwejk w marcu ub.r. nie był jeszcze oskryptowany).
Jeja.pl przy 161 tys. użytkowników mniej niż w marcu ub.r. (to spadek o 10,9 proc.) miało i 2,4 mln odsłon krajowych więcej i o 3:10 minuty dłuższy średni czas korzystania (to wzrosty o 7,9 i 10,2 proc.). Wiocha.pl straciła w skali roku 213,2 tys. użytkowników (16,5 proc. w dół), a Pudelekx.pl (należący do Grupy Wirtualna Polska) - 210,4 tys. użytkowników, 12,9 mln odsłon krajowych i 5:08 minuty czasu spędzanego przez przeciętnego użytkownika (to 21,1, 52 i 44,2 proc. w dół).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/onet-i-rasp-przed-wirtualna-polska-w-audio-i-wideo-serwisy-radiowe-przyciagaja-najdluzej-top10 ##
Z kolei Wikia.com zanotowała o 106,5 tys. użytkowników więcej niż przed rokiem (10,4 proc. w górę), a Repostuj.pl - aż o 645,7 proc. więcej (czyli o 305 proc.).
Na drugiej podstronie analiza wyników Bezuzytecznej, Demotywatorów i Kwejka w ostatnich latach
Szczyt popularności Demotowatów i Kwejka przypadł na lata 2011-2012, kiedy odwiedzało je w ciągu miesiąca po 4-5 mln użytkowników, czyli ok. 20-25 proc. wszystkich polskich internautów.
W 2012 roku oba serwisy zanotowały już jednak znaczące spadki. Liczba użytkowników Demotywatorów od stycznia 2012 do stycznia 2013 zmalała z 4,98 do 3,56 mln, a zasięg strony z 26 do 18,4 proc. Potem serwis dalej tracił: w sierpniu 2013 roku pierwszy raz miał poniżej 3 mln odwiedzających, a w grudniu ub.r. - poniżej 2,5 mln. Zasięgi z lutego i marca br. są najniższe od ponad czterech lat.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/interia-wyprzedzila-gazete-pl-w-mobile-u-liderem-allegro-z-gg-przed-wirtualna-polska-i-onetem-z-rasp ##
Mimo ostatnich spadków liczby użytkowników, Demotywatory notują stabilną liczbę odsłon (można nawet mówić o wzroście w drugiej połowie ub.r. i na początku br.) oraz średni czas korzystania przez użytkownika oscylujący wokół godziny.

Kwejk podobnie jak demotywatory największy spadek zasięgu zanotował w 2012 roku: z 4,33 mln użytkowników i 22,6 proc. w styczniu do 2,69 mln użytkowników i 13,9 proc. w styczniu 2013 roku. Potem wyniki ustabilizowały się na pułapie 2,5-3 mln użytkowników miesięcznie, ale od lipca ub.r. wynoszą poniżej 2,6 mln.
Serwis dopiero od grudnia ub.r. jest oskryptowany w Megapanelu, co daje dostęp do statystyk odsłon i średniego czasu korzystania

Bezuzyteczna.pl urosła zasięgowo z 236 tys. użytkowników i 1,2 proc. w czerwcu 2012 roku, przez 1,1 mln użytkowników i 5,3 proc. w czerwcu 2013 roku do 2,1 mln użytkowników i 9,8 proc. w czerwcu 2014 roku. Od połowy ub.r. zasięg strony ustabilizował się na poziomie 2-2,4 mln odwiedzających miesięcznie (to 10-11 proc. wszystkich polskich internautów).
Serwis od połowy ub.r., kiedy dodał skrypt mierzący ruch w ramach Megapanelu, notował miesięcznie ok. 110-140 mln odsłon krajowych oraz mniej więcej półtorej godziny spędzane przez każdego użytkownika.











