Shift Gear in Marketing – Romek Jansen z prelekcją w Polsce

12 czerwca startuje Mediarun Festival – najważniejsze wydarzenie marketingowo-biznesowe roku. Ponad 40 ekspertów z całego świata wygłosi prelekcje poruszające najważniejsze zagadnienia związane z marketingiem, nowymi modelami biznesowymi oraz innowacjami. Wśród nich będzie Romek Jansen, wiceprezes BrandMaker GmbH i jeden z pionierów oraz autorytetów w dziedzinie zarządzania zasobami marketingowymi w oparciu o najnowsze technologie. Mediarun Festival to jedyne tego typu wydarzenie w Polsce, które łączy trzy kluczowe dziedziny: marketing, biznes i najnowsze technologie. „Na styku tych trzech dziedzin działa BrandMaker, dlatego nie mogło nas zabraknąć na tym festiwalu” – mówi Timm Brocks, prezes polskiego oddziału BrandMaker. Technologie, o których opowie Romek Jansen, nie mają na celu tylko wspierania tworzenia produktów. Ich głównym zadaniem jest umożliwianie dzielenia się informacją z konsumentami. Największym dorobkiem firm nie są bowiem produkty, a klienci. Celem działów marketingu nie są najlepsze kampanie reklamowe, a takie działania, które kreują niezapomniane doświadczenia, jakie niesie marka. „Tylko organizacje, które zrozumieją te trendy, w których marketing będzie traktowany jako stały proces, i które będą w stanie w sposób skuteczny przetwarzać i asymilować duże ilości danych, osiągną swój cel. Firmy, które chcą zbudować rynkową przewagę, potrzebują nie tylko najlepszych ludzi, ale także najnowszych technologii, które pozwolą na zautomatyzowanie i usprawnienie wielu procesów marketingowych” – podkreśla Romek Jansen, wiceprezes BrandMaker GmbH, lidera na rynku europejskim wśród dostawców rozwiązań do Zarządzania Zasobami Marketingowymi (MRM). Centrum zarządzania zasobami marketingowymi w organizacji powinna stanowić platforma, z poziomu której można sprawnie zarządzać wszystkimi działaniami i operacjami marketingowymi. „Można zadawać sobie pytanie, dlaczego taki system jest w ogóle potrzebny? Jak pokazują analizy, pracownicy działu marketingu poświęcają na zadania strategiczne i kreatywne tylko 20% swojego czasu, a aż 80% na zadania operacyjne i obsługę procesu marketingowego. Co więcej, od 20 do 40% zadań operacyjnych, które wykonują, nie służy osiągnięciu celów strategicznych. Jednym słowem, nie przynosi wymiernego efektu, a zajmuje czas pracowników i generuje koszty” – dodaje Romek Jansen. Optymalne zarządzanie operacjami marketingowymi to szansa na lepsze skorelowanie zadań z długofalową strategią i związanie ich z celem finalnym, odpowiednie wykorzystanie zasobów marketingowych i tworzenie wymiernej wartości dla marki i firmy. „Z moich analiz wynika, że wraz ze wzrostem zaawansowania sposobu zarządzania operacjami marketingowymi, firmy mogą odczuć realne korzyści – zmniejszyć inwestycje dzięki lepszemu zarządzaniu zasobami (aż 19% strat mniej w tym obszarze) i zwiększyć swoje zyski – dzięki temu, że dostrzegają 11% więcej szans w otoczeniu” – tłumaczy Romek Jansen,  wiceprezes BrandMaker GmbH. Romek Jansen jest jednym z pionierów i autorytetów w dziedzinie zarządzania zasobami marketingowymi (MRM) i optymalizacji procesów marketingowych. Jest również współautorem książki „Marketing Resource Management” i jednym z przewodnich mówców w czasie marketingowych spotkań na całym świecie. W BrandMaker GmbH do jego kluczowych zadań należy poszerzanie działalności firmy o rynki zagraniczne. Prezentacja eksperta BrandMaker odbędzie się w czwartek, 13 czerwca 2013 roku o godzinie 10:30 w sali numer 2.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"