"Financial Times": format Shorts zaczyna szkodzić YouTube'owi

Zdaniem części doświadczonych pracowników platformy YouTube, z którymi rozmawiał "Financial Times", postawienie na format Shorts mogł być błędem i zniechęcić twórców do publikowania dłuższych filmów, będących fundamentem platformy.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
"Financial Times": format Shorts zaczyna szkodzić YouTube'owi

Platforma YouTube Shorts ruszyła oficjalnie w 2020 r., od połowy 2021 roku jest także dostępna w Polsce. Była to odpowiedź Google na rosnąca popularność wertykalnych filmików wideo na TikToku czy Instagramie. W YouTube Shorts można tworzyć wideo do 60 sekund, a dodatkowo narzędzie umożliwia rejestrowanie kilku klipów. Filmy z sekcji Shorts są zintegrowane z serwisem YouTube.

W 2022 roku YouTube podawał, że Shorts ma 1,5 mld widzów miesięcznie.

Jaka przyszłość Shorts 

Jak opisują jednak w rozmowie z "Financial Times" pracownicy YouTube z długoletnim stażem, początkowo to serwis zachęcał twórców do publikowania w Shorts, gdyż chciano wypromować ten format. Jednak z  czasem taktyka ta sprawiła, że twórcy stopniowo publikowali coraz mniej dłuższych, kilkunastominutowych filmów kosztem nowego formatu, skrojonego pod rywalizację z konkurencją.  Mniej długich treści to mniej opcji zamieszczania w nich reklam, a w konsekwencji przychodów.

"Financial Times" opisuje, jak w YouTube zbierane są i analizowane różne pomysły na to jak w króciutkich filmikach Shorts emitować więcej reklam przynoszących większe przychody. Niektórzy pracownicy wyrażają obawy, że nowy format podkopał fundamenty YouTube'a. 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/youtube-shorts-zarobki-w-internecie ##

W drugim kwartale br. przychody reklamowe Alphabetu poszły w górę rok do roku z 56,29 do 58,14 mld dolarów. Wpływy z wyszukiwarki Google i podobnych usług zwiększyły się z 40,69 do 42,63 mld dolarów. Wpływy reklam na YouTube wzosły z 7,34 do 7,66 mld. Przychody sieci reklamowej Google zmalały z 8,26 do 7,85 mld dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele