Sieci handlowe na reklamy w radiu wydają prawie tyle co w telewizji. Lidl z dwa razy większym budżetem od Biedronki (TOP5)

W I kwartale br. wydatki reklamowe spożywczych sieci handlowych wzrosły rok do roku o niecałe 13 proc. Nakłady na reklamy w radiu zbliżają się do tych w telewizji, natomiast maleją wydatki w prasie i na outdoorze. Najwięcej wydaje Lidl Polska, a procentowo najwyższy wzrost nakładów zanotował Kaufland.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Spożywcze sieci handlowe w minionym kwartale przeznaczyły na reklamy w tradycyjnych mediach (bez internetu) br. 409,4 mln zł, czyli 12,6 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, bez rabatów).

Warto zaznaczyć, że w marcu zaczął obowiązywać ustawowy zakaz handlu w wybrane niedziele i wielu detalistów skupiało komunikację na tym aspekcie. Biedronka informowała, że jej sklepy są dłużej czynne w dni poprzedzające niedziele wolne od handlu, a Lidl zaczął promować ofertę „Tania sobota”.

Właściciele sieci sklepów, podobnie jak przed rokiem, najwięcej wydali na reklamy w telewizji - 192,4 mln zł. Zwiększyli je w porównaniu do roku ub. o 12,6 proc. Drugim najchętniej wybieranym kanałem komunikacji było radio, na które przeznaczono 186,8 mln zł. To 19,2 proc. więcej niż rok temu. Różnica między wydatkami na telewizję i radio zmalała w skali roku z 14,1 mln zł do 5,6 mln zł.

W innych kanałach komunikacji sieci handlowe inwestują już znacznie mniej. Na reklamę outdoorową przeznaczyli w tym roku 13,8 mln zł, czyli 17,9 proc. mniej niż przed rokiem. Magazyny zarobiły na ich reklamach nieco ponad 9 mln zł (spadek o 35,2 proc.), a dzienniki - 3,7 mln zł (11,3 proc. mniej w skali roku).

Na reklamy w kinach sieci handlowe wydały w tym roku 2,7 mln zł, a na indoor - 904,2 tys. zł. Widoczny w przypadku kina tak znaczący wzrost (ponad 310 proc.) nie jest tak oczywisty, ponieważ Kantar zmienił na początku br. metodologię monitoringu reklam kinowych, dlatego trudno wprost szacować w tym przypadku dynamikę.

grafika

Liderem wydatków reklamowych wśród spożywczych sieci handlowych jest Lidl Polska, który zwiększył wydatki rok do roku o 16,8 proc. - z 145,6 mln zł do 170,1 mln zł. Ten detalista inwestuje we wsparcie marki w mediach tyle co trzech kolejnych reklamodawców w tej branży łącznie.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/lidl-wedliny-jogurty-i-pieluchy-marek-wlasnych-reklamowane-przez-klientow-wideo ##

Wicelider rankingu, Jeronimo Martins Polska (właściciel sieci Biedronka) przeznaczył na reklamy w mediach 75,4 mln zł (wzrost o 20,9 proc.), a trzeci pod tym względem Kaufland zwiększył wydatki o 55 proc., do 47,4 mln zł.

Kaufland na początku marca br. rozpoczął nową kampanię pod hasłem „Spotkajmy się przy ladzie”.

Media na reklamach Carrefour Polska zarobiły 41,3 mln zł (10,3 proc. więcej niż w pierwszym kwartale ub.r.), a na reklamach Tesco Polska - 22,5 mln zł (4,2 proc. więcej niż rok temu).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"