Siła wyrazu. Dobra nazwa dla firmy.

Wymyślanie nazwy dla nowej firmy to jeden z pozornie najprzyjemniejszych elementów procesu jej tworzenia. Tymczasem sprawa ta spędza sen z powiek wielu startującym przedsiębiorcom. Rola nazwy jest bowiem ogromna, a stworzenie czegoś co „pomoże robić biznes” wcale nie jest proste.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Minęły już czasy, gdy przedsiębiorcy wychodzili z założenia, że nazwę firmy najlepiej stworzyć zestawiając własne imię lub nazwisko i dołączyć „ex” lub inne obcobrzmiące zakończenie. Konstrukty tego rodzaju są po prostu nieatrakcyjne i niewiele mówią o firmie. Oczywiście nie wyklucza się używania nazwiska w nazwie, ale pod warunkiem, że dobrze brzmi, a taka forma pasuje do danej branży. Nazwa powinna bowiem przyciągać i zapisywać się w pamięci, a do tego pozytywnie i właściwie się kojarzyć. Co istotne, nazwy mają znaczenie literalne, ale także emocjonalne. Mogą więc budzić emocje pozytywne, neutralne, bądź negatywne. Najlepiej, gdy nasza nazwa znajdzie się w pierwszej z grup. Dobrze jest też, gdy nazwa mówi coś o firmie lub branży, nie jest to jednak konieczne.

Internet

To co na pewno powinniśmy uwzględnić wymyślając nazwę to dostępność domeny. Warto najpierw to sprawdzić i jak najszybciej zarezerwować interesującą nas domenę. To przecież właśnie w internecie będzie szukać naszej firmy wielu potencjalnych konsumentów. To także to medium umożliwia skuteczną i efektywną reklamę, w która warto zainwestować. Nasza strona będzie stanowić naszą wizytówkę. Warto więc, by domena naszej strony internetowej była zgodna z naszą nazwą.

Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo w odniesieniu do nazwy polega na jej zarejestrowaniu jako słownego znaku towarowego. O tym, czy daną nazwę można zarejestrować decyduje urząd patentowy. Przede wszystkim musi się ona różnić o tych już istniejących. W prawdzie bez ochrony patentowej może na rynku funkcjonować kilka firm oferujących podobne produkty, noszących tę sama nazwę, jednak posiadanie wyłączności na stosowanie danej nazwy stanowi broń w starciu z nieuczciwą konkurencją. Podobieństwo nazwy do innej, znanej powszechnie i funkcjonującej na rynku, stanowić może właśnie działanie z obszaru nieuczciwej konkurencji i skutkować ograniczeniami albo nawet zakazami w odniesieniu do działalności firmy komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Management Board Assistant GRUPA 365 NET.

grafika

dostarczył:

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"