TVP2 podczas emisji piątej odsłony formatu (wrzesień ub.r. -czerwiec br, soboty 19.15) była stacją drugiego wyboru. Jak wynikaz danych AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl lepszywynik zanotowała Jedynka (26,38 proc. udziału). TVN miała z kolei20,81 proc., a telewizja Polsat 13,31 proc. Show gorzej radziłosobie jednak w komercyjnej grupie 16-49. Jego udział tam wyniósłnieco ponad 15 proc.
Program oglądały głównie kobiety, widzowie po 60. roku życia orazosoby legitymujące się wykształceniem podstawowym. TVP zarobiła naemisji reklam wokół formatu 8,2 mln złotych ( dane za cały sezon,bez rabatów).
"Europa da się lubić" wystartowała na antenie TVP 2 zimą 2003 roku.Widowisko początkowo pomyślane jako audycja przybliżająca Polakomżycie w innych krajach Europy tuż przed wejściem do UniiEuropejskiej, szybko stało się jednym z najpopularniejszymprogramów rozrywkowych Dwójki, a wielu goszczących w nimobcokrajowców jak Steffen Moller, Paolo Cozza czy Elisabeth Dudazyskało status gwiazd.

Trzeci, rekordowy sezon programu ( emitowany między wrześniem2004 a czerwcem 2005) śledziło ponad 7 mln widzów. W czwartym(wrzesień 2005 roku - czerwiec 2006 roku) widownia programuwyniosła 4,01 mln widzów. Spadająca popularność show zmusiłakierownictwo Dwójki do podjęcia decyzji o zdjęciu formatu z anteny.Jesienią, wieloletnia gospodyni show, Monika Richardson mapoprowadzić nowy program.











