Smart TV, segment inteligentnych telewizorów podłączonych do internetu rozwija się dynamicznie od kilku lat. Po podłączeniu urządzenia do sieci użytkownik zyskuje m.in. możliwość przeglądania stron internetowych, odwiedzenia popularnych serwisów społecznościowych, a także korzystania z darmowych i płatnych serwisów VoD.
Czytaj także: Polacy gotowi na 4K, a treści mało. „To będzie standard, ale wolniej niż w przypadku HD”
Smart TV na fali
Według firmy Valuates Reports rynek smart TV w 2020 r. osiągnął wartość 111,67 mld dol. Z kolei do roku 2027 kwota ta ma globalnie wzrosnąć do poziomu 126,52 mld dol.
Będzie to oznaczało współczynnik CAGR (skumulowany roczny wskaźnik wzrostu) w wysokości 1,8 proc., co według analityków nie jest wartością wysoką, ale za to stabilną.

Zgodnie z prognozami obecnie i w przyszłości największy udział w segmencie smart TV na poziomie 29 proc. należy do telewizorów z ekranami 42 cali lub większymi. Z kolei w prognozowanej przyszłości największy, 40-procentowy udział w sprzedaży inteligentnych odbiorników będzie należał do regionu Azji i Pacyfiku.
Według analityków rosnący popyt na smart TV będzie napędzany kilkoma czynnikami. Wśród nich jest m.in. coraz większa oferta w obszarze serwisów VoD i telewizji internetowej oraz wyższa jakość transmisji rozwijana przez nadawców. Nie bez znaczenia są także spadające ceny odbiorników smart TV, a także rosnące wymagania i siła nabywcza użytkowników telewizji.











