Pod koniec stycznia br. dziennikarze kulinarni NYT ogłosili wyniki testu czystych wódek. Ideą badania była ocena kilku nowych wysokoprocentowych produktów dostępnych na rynku amerykańskim. Kryteriami oceny były: charakter, aromat, smak oraz czystość, która według dziennikarzy NYT okazała się najważniejszą kategorią oceny. "Miarą jakości wódki jest jej czystość - niemal "platońska" neutralność, która sprawia, że degustacja przypomina raczej smakowanie butelkowanej wody źródlanej czy płatków śniegu" - uzasadniali.
Dodatkowym celem badania było porównanie nowych wódek z innymi markami klasy super premium. Aby rozszerzyć możliwość porównań, koordynator degustacji Bernard Kirsch umieścił wśród próbek butelkę SMIRNOFFa, najlepiej sprzedającą się wódkę w USA oraz nr 1 na świecie w kategorii Premium.

Jako że wódka może być produkowana praktycznie wszędzie, dziennikarze degustowali wódki różnej "narodowości" - amerykańskie, polskie, rosyjskie, francuskie, holenderskie, szwajcarskie, estońskie, nowozelandzkie i szwedzkie. Po spróbowaniu 21 wódek SMIRNOFFa oceniono najwyżej, przyznając mu najwyższe noty. Co ciekawe, SMIRNOFF wyprzedził nawet marki szlachetniejsze, o wyższym statusie, te które można znaleźć tylko w ekskluzywnych barach i klubach Nowego Jorku, takie jak francuska Grey Goose czy holenderska Ketel One.
Co odróżnia markę SMIRNOFF od pozostałych wódek-konkurentów? Kulinarni dziennikarze NYT zgodnie orzekli, że na pewno klasyczny aromat i smak. Ta klasyczność SMIRNOFFa jak przyznali zgodnie, jest wyrazem pewnej nostalgii za okresem, kiedy to po kryjomu zakradali się do barków rodziców, w których wódka SMIRNOFF zawsze zajmowała szczególne miejsce. Ale to nie wszystko, "(...) łagodna neutralność i przyjemna faktura SMIRNOFFa sprawiła, że zwyciężył on w naszym rankingu, a jego sukces potwierdza fakt, że jest to wzorcowa wódka" - dodali na koniec.

* Na podstawie artykułu w New York Times z 26 stycznia 2005 roku











