Centrum Kontroli Misji (MCC)
Punkt kontrolny w Monako został ponownie postawiony w tryb pełnej gotowości. MCC jest kluczowym ogniwem, zapewniającym powodzenie lotu dookoła świata. To właśnie tam podejmowane są decyzje o starcie oraz ustalane satrasy dla każdego etapu misji. Martin Pfister z firmy Schindler – głównego partnera misji, ponownie będzie wspierał Solar Impulse jako główny inżynier elektryk.
Ustalanie trasy
Na podstawie doświadczeń zdobytych podczas pierwszych lotów aż do Hawajów, drużyna Solar Impulse zdecydowała nie ustalać z wyprzedzeniem proszę o inne słowo planu całej trasy, aby pozostawić ją elastyczną i otwartą na zmiany, tak daleko jak to możliwe. Ma to służyć jak najlepszemu dostosowaniu kierunków lotu do panujących warunków atmosferycznych.
Ostateczny termin lotu oraz trasa może zostać potwierdzona maksymalnie z 24-godzinnym wyprzedzeniem.

Miejsca docelowe
Ze względu na nie ustaloną z góry trasę lotu, współrzędne lądowania samolotu będą komunikowane z krótkim wyprzedzeniem. Niemniej jednak, wszystkie możliwe miejsca docelowe pozostają w kontakcie z ekipą, a dla każdego z nich zostanie opracowany indywidualny plan lądowania.
Wyjątkiem jest Nowy Jork, gdzie miejsce lądowania jest potwierdzone, a także Abu Dhabi, gdzie zakończy się misja Solar Impulse.











